Volvo suunnittelee koko bussitoiminnan myyntiä esimerkiksi kiinalaiselle Yutongille
http://rt-forum.se/nyheter/volvo-bussar-till-salu/
http://rt-forum.se/nyheter/volvo-bussar-till-salu/
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ei kai sille kovin hyvin käy varsinkaan jos kiinalaiset käy ostoksilla.Mielenkiinnolla seuraan tilannetta miten käy Volvo bussarille.
Ei kai sille kovin hyvin käy varsinkaan jos kiinalaiset käy ostoksilla.
Volvon henkilöautot voivat käsittääkseni hyvin kiinalaisomistuksessa. Silti ihmettelen, jos Volvo todella haluaa myydä bussituotannon pois. Kuorma-autojen ja maansiirtokoneiden markkinat ovat tietysti paljon suuremmat, mutta silti luulisi bussien kuuluvan samaan ydinliiketoimintaan.
Kun luin uutisen mietin pitkään että mitä muka Volvolle jää ennenkuin muistin kuorma-autot. Mutta eikös Volksewagen konserni ostanut (ilmeisesti vain sitten osan?) Volvon kuorma-autot muutama vuosi sitten kun ensin EU kilpailuviranomainen hylkäsi Volvon ostotarjouksen Scaniasta?
Ilmeisesti Volvo on vielä iso tekijä maansiirtokonepuolella?
Volvon henkilöautopuolelle kävi Kiinalaisomistuksessa ainakin paremmin kuin Saabille...
Volkswagen osti Scanian, ei Volvon kuorma-autoja. Volvo konserni omistaa Volvon kuorma-autojen lisäksi Mack:n ja Terexin kuorma-autot Jenkeissä, Rellun Euroopassa ja UD:n Aasiassa.
Ok. Kiitoksia tiedosta. Eikös tässä ollut kuitenkin sellainen, että Volvo olisi ostanut Scanian kuorma-autot mutta EU:n kilpailuviranomainen esti hankkeen koska pohjoismaissa Volvon markkinaosuus olisi kasvanut liian isoksi? Ja Volskwagenin oston jälkeen sama tapahtui keskieuroopassa mutta eipä sitä kielletty?
Onko Volvo-konsernilla vielä se venepuoli (Volvo Penta?)?
Ok. Kiitoksia tiedosta. Eikös tässä ollut kuitenkin sellainen, että Volvo olisi ostanut Scanian kuorma-autot mutta EU:n kilpailuviranomainen esti hankkeen koska pohjoismaissa Volvon markkinaosuus olisi kasvanut liian isoksi? Ja Volskwagenin oston jälkeen sama tapahtui keskieuroopassa mutta eipä sitä kielletty?
Volvon henkilöautot voivat käsittääkseni hyvin kiinalaisomistuksessa. Silti ihmettelen, jos Volvo todella haluaa myydä bussituotannon pois. Kuorma-autojen ja maansiirtokoneiden markkinat ovat tietysti paljon suuremmat, mutta silti luulisi bussien kuuluvan samaan ydinliiketoimintaan.
Anteeksi jos tämä vastaus tulee myöhään, mutta haluan yrittää vastata kysymykseesi. Volvon bussin ydinbisnes ei ole koskaan ollut bussien korinrakennuksessa. Volvohan on jo vuosien saatossa lopettanut tai myynyt Abenraa, Droegemuller (VBD) ja Carrus toiminnot.
Volvolla pysyy varmasti interessi myydä bussien alustoja ulkopuolisille korinrakentajille, sillä onhan moottori, vaihteisto ja akselisto kuorma-autojen ja bussien välillä suhteellisen samanlaisia. Sitäpaitsi Volvolla on jo paljon Volvon bussien alustojen asikkaita ympäri Eurooppaa, Amerikkaa (Prevost) ja Aasiaa. Euroopan ulkopuolella valmistetaan myös paljon 8xxx ja 9xxx koreja ymmärtääkeseni lisenssillä.
Luulen siis että artikkelissa on kyse nimenomaan korinrakennustoimien myymisestä. Korinrakennus ei ole ollut vuosikymmeniin osa Volvon ydinbisnestä. Puola on viimeinen paikka jossa Volvolla on ollut omaa korinrakennusta.