VR on hankkinut uusia ravintolavaunuja viimeksi joskus -80-90-lukujen taitteessa, kun InterCityjen yksikerroksisia vaunuja vielä hankittiin. Viime aikoina jopa IC-junissa on jouduttu käyttämään sinisiä raflavaunuja ihan siitä yksinkertaisesta syystä, ettei punavalkoisia ole.
Isompi ongelma on IdioottimainenCusetus Toiseen potenssiin (IC2), jossa "palvelutason parantaminen" tarkoittaa sitä, ettei palvelua ole ollenkaan. Tai siis teoriassa vaunuissa kiertää myyntikärry, jossa myydään ylihintaan suppeaa tuotevalikoimaa. Ei kuitenkaan ruokaa, joka varmasti olisi monelle matkustajalle motiivi käydä ravintolavaunussa. Kokonaan oman ongelmakenttänsä muodostaa kärrystä myytävät alkoholijuomat, joiden tarjoilu antaa matkustajalle aiempaa helpomman mahdollisuuden myös omien juomien nautiskelemiseen omalla paikalla...
Järjettömältä kuulostava perustelu "kaksikerrosvaunuissa ei ole ravintolakonseptia" on niin ontto, ettei siihen voi vastata muuten, kuin ehdottamalla IC2-juniinkin kytkettäväksi yksikerroksista raflaa tai rakennettavaksi seuraavista kaksikerrosvaunuista ravintolavaunuja.
Kokonaan eri asia on Avecran hinnoittelupolitiikka, joka on kauniisti sanottuna pöyristyttävä. Mutta ennen siihen puuttumista olisi taattava, että kaikissa pitkänmatkan junissa tosiaan on ravintolavaunu.
Isompi ongelma on IdioottimainenCusetus Toiseen potenssiin (IC2), jossa "palvelutason parantaminen" tarkoittaa sitä, ettei palvelua ole ollenkaan. Tai siis teoriassa vaunuissa kiertää myyntikärry, jossa myydään ylihintaan suppeaa tuotevalikoimaa. Ei kuitenkaan ruokaa, joka varmasti olisi monelle matkustajalle motiivi käydä ravintolavaunussa. Kokonaan oman ongelmakenttänsä muodostaa kärrystä myytävät alkoholijuomat, joiden tarjoilu antaa matkustajalle aiempaa helpomman mahdollisuuden myös omien juomien nautiskelemiseen omalla paikalla...
Järjettömältä kuulostava perustelu "kaksikerrosvaunuissa ei ole ravintolakonseptia" on niin ontto, ettei siihen voi vastata muuten, kuin ehdottamalla IC2-juniinkin kytkettäväksi yksikerroksista raflaa tai rakennettavaksi seuraavista kaksikerrosvaunuista ravintolavaunuja.
Kokonaan eri asia on Avecran hinnoittelupolitiikka, joka on kauniisti sanottuna pöyristyttävä. Mutta ennen siihen puuttumista olisi taattava, että kaikissa pitkänmatkan junissa tosiaan on ravintolavaunu.