- Liittynyt
- 2 Toukokuu 2007
- Viestit
- 2,412
Korkealattiabusseja on HSL-alueella enää käsittääkseni Åbergin Flyer nro. 2 ja Nobinan kaksi 8700:aa. Missähän noita parhaiten voisi bongata? Salliiko HSL enää uusia korkealattiabusseja?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Korkealattiabusseja on HSL-alueella enää käsittääkseni Åbergin Flyer nro. 2 ja Nobinan kaksi 8700:aa. Missähän noita parhaiten voisi bongata? Salliiko HSL enää uusia korkealattiabusseja?
Eikö Nobinan korkeat pitäisi e85:lla olla. Åbergin kakkonen on ymmärtääkseni joku varavaravara-auto tms... Åbergilainen voi itse vastata.
#2 eli Lahtelainen on ihan vakio-autona 105:sella e-lähdöissä joka arkipäivä.
Ai se on palannut liikenteeseen..
bussifriikki sanoi:Salliiko HSL enää uusia korkealattiabusseja?
Nykyään HSL ei salli korkeita, kun e85:lle, mutta salliiko HSL jatkossa esim. Kirkkonummen tulevaan liikenteeseen korkeita autoja, kun korkean matkustusmukavuus on ihan eri maata matalaan verrattuna ja Kirkkonummen liikenne tulee olemaan aika "kaukoliikenne" tyylistäPaikallisliikennesivut sanoi:Uusien korkealattiabussien hankkiminen HSL-liikenteeseen ei ole enää sallitua kuin Nuuksion linjoille.
mutta salliiko HSL jatkossa esim. Kirkkonummen tulevaan liikenteeseen korkeita autoja, kun korkean matkustusmukavuus on ihan eri maata matalaan verrattuna ja Kirkkonummen liikenne tulee olemaan aika "kaukoliikenne" tyylistä![]()
salliiko HSL jatkossa esim. Kirkkonummen tulevaan liikenteeseen korkeita autoja, kun korkean matkustusmukavuus on ihan eri maata matalaan verrattuna ja Kirkkonummen liikenne tulee olemaan aika "kaukoliikenne" tyylistä![]()
Jos otettaisiin mallia Tukholman seudulta, voisi Kirkkonummelle ajaa tällaisilla busseilla.![]()
Kannatetaan![]()
Kyllähän matalaan kaupunkibussiinkin saa halutessa mukavat pehmustetut penkit.
Saa joo, mutta istuinmukavuus on eri asia kun matkustusmukavuus. Korkeassa lattian alapuoliset rakenteet syövät melua, lattia kun ei viistä tietä ja rakenne on erilainen muutenkin kuin matalassa, kyyti on tasaisempaa. Näkisin hyvinkin esim. nykyisiä pohjolan omniexpressejä (yms.) jatkossa kirkkonummen suunnan liikenteessä, mikäli korkeita sallitaanKirkkonummen sisäiseen liikenteeseen sitten toki matalia.
Ei kannateta, me ei mitään kakskerrosbusseja tänne tarvita, varsinkaan Nobinan, ne eivät kauaan pysyisi edes siistinä.. :lol: