Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
TKL:n johtokunta päätti kokouksessaan 23.11.2016 tilata neljä kappaletta kaksiakselisia Volvo 8908 RLE linja-autoja. Listatekstin mukaan TKL hankkii vuonna 2017 myös telibusseja, mutta niiden osalta hankinnan valmistelu edellyttää vielä tilaajataholta saatavaa tarkennusta.
TKL:n telibussien tarjouspyyntö on nyt julkaistu. Telejä hankitaan tänä vuonna 5 - 9 ja tilaus jaetaan kahdelle eri toimittajalle niin, että kokonaisedullisemmalta toimittajalta busseja hankitaan enemmän. Bussien on oltava toimitettuna viimeistään 27.12.2017. Lisäksi hankinta sisältää option vastaavien bussien lisähankinnasta vuosina 2018 ja 2019, kumpanakin vuonna 0 - 12 bussia.
TKL:n telibussien tarjouspyyntö on nyt julkaistu. Telejä hankitaan tänä vuonna 5 - 9 ja tilaus jaetaan kahdelle eri toimittajalle niin, että kokonaisedullisemmalta toimittajalta busseja hankitaan enemmän. Bussien on oltava toimitettuna viimeistään 27.12.2017. Lisäksi hankinta sisältää option vastaavien bussien lisähankinnasta vuosina 2018 ja 2019, kumpanakin vuonna 0 - 12 bussia.
Lähteekö vanhimmat teli-Scaniat pois tieltä?
Siitä niin huutamaan https://huutokaupat.com/fi/haku/#/?term=scala
Autot 236, 237 ja 240 löytyy listalta.
Mitenkähän autojen numerointi sitten menee tulevina vuosina, kun kaiketi jo tämän vuoden uutuudet täyttävät 0xx-sarjan viimeistä numeroa myöten? Että mennäänköhän sitten 1xx-sarjan puolelle? Ainakin sen alkupäässä lie jotain huoltoajoneuvoja. No, ehkäpä Kallella on jo jokin ajatus asiasta?Jälki-ilmoituksen mukaan 2017 hankinnat suoritetaan Volvo Finland Ab:lta. 2018-2019 hankinnat suoritetaan Volvo Finland Ab:lta tai/ja Solaris Bus & Coach S.A.:lta, jos tätä tarjottua bussityyppiä hankitaan vuosina 2018-2019.
Jälki-ilmoituksesta voisi tulkita, että vuoden 2017 hankintojen arvo on 2 miljoonaa euroa, mikä tarkoittaisi 8 - 9 bussia.
Mitenkähän autojen numerointi sitten menee tulevina vuosina, kun kaiketi jo tämän vuoden uutuudet täyttävät 0xx-sarjan viimeistä numeroa myöten? Että mennäänköhän sitten 1xx-sarjan puolelle? Ainakin sen alkupäässä lie jotain huoltoajoneuvoja. No, ehkäpä Kallella on jo jokin ajatus asiasta?
Periaatteessa käytetään aina pienin vapaana olevan numero, mutta investointisuunnitelmaa tehdessä pitää edellisenä vuonna arpoa mahdollisille investoinneille jo numerot valmiiksi. Ja aina arpa ei osu siihen että se auto tulisi ensimmäisenä joka on investointisuunnitelmassa ensimmäisenä. Monesti autotarvekin muuttuu kesken kauden, kun tilaaja muuttaa autopäiviä/kalustotyyppejä. 60 numeron auto jätetty väliin koska on jo auto rekisterillä TKL-60 ja se olisi sotkenut jos olisi ollut kylkinumerolla 60 joku toinen auto. Itse asiassa voisi olla syytä muuttaa auton TKL-60 numeroksi 60.Kun nyt numerointi tuli puheeksi, niin miksi ihmeessä samaan sarjaan kuuluvia käytettyjä/uusia busseja on numeroitu/numeroidaan hyppien eikä peräkanaa? Viittaan Solaris-niveliin 76 ja 80 (ei esim. 76 ja 77), jokeri-Volvoihin 67-69, 71 (välissä 8500-korinen 70), 2016 hankitut uudet Volvot 58-59, 61-66
Periaatteessa käytetään aina pienin vapaana olevan numero, mutta investointisuunnitelmaa tehdessä pitää edellisenä vuonna arpoa mahdollisille investoinneille jo numerot valmiiksi. Ja aina arpa ei osu siihen että se auto tulisi ensimmäisenä joka on investointisuunnitelmassa ensimmäisenä. Monesti autotarvekin muuttuu kesken kauden, kun tilaaja muuttaa autopäiviä/kalustotyyppejä. 60 numeron auto jätetty väliin koska on jo auto rekisterillä TKL-60 ja se olisi sotkenut jos olisi ollut kylkinumerolla 60 joku toinen auto. Itse asiassa voisi olla syytä muuttaa auton TKL-60 numeroksi 60.
Aiemmin alkupään yksi- ja kaksinumeroisia ei voinut käyttää koska niitä numeroita oli varattuna kaupungin muulle kalustolle, mutta tietojärjestelmien eriyttämisen jälkeen se on mahdollistunut.
101-110 numeroilla kuten 200-202 numeroilla on työautoja ja trukki. 1xx-työautot saavat väistää 2xx kun bussien numerot saavuttaa 1xx. 160 on myyty jotain vuosia sitten Treduun, siitä ei tietoa, onko siellä vielä vai jatkanut matkaansa eteenpäin. Siis: logiikka on ja se liityy vahvasti kirjanpitoon/investointisuunnitelmaan ja sen jälkeen täytetään aina pienin vapaana oleva numero.
Periaatteessa käytetään aina pienin vapaana olevan numero, mutta investointisuunnitelmaa tehdessä pitää edellisenä vuonna arpoa mahdollisille investoinneille jo numerot valmiiksi. Ja aina arpa ei osu siihen että se auto tulisi ensimmäisenä joka on investointisuunnitelmassa ensimmäisenä. Monesti autotarvekin muuttuu kesken kauden, kun tilaaja muuttaa autopäiviä/kalustotyyppejä. 60 numeron auto jätetty väliin koska on jo auto rekisterillä TKL-60 ja se olisi sotkenut jos olisi ollut kylkinumerolla 60 joku toinen auto. Itse asiassa voisi olla syytä muuttaa auton TKL-60 numeroksi 60.
Aiemmin alkupään yksi- ja kaksinumeroisia ei voinut käyttää koska niitä numeroita oli varattuna kaupungin muulle kalustolle, mutta tietojärjestelmien eriyttämisen jälkeen se on mahdollistunut.
101-110 numeroilla kuten 200-202 numeroilla on työautoja ja trukki. 1xx-työautot saavat väistää 2xx kun bussien numerot saavuttaa 1xx. 160 on myyty jotain vuosia sitten Treduun, siitä ei tietoa, onko siellä vielä vai jatkanut matkaansa eteenpäin. Siis: logiikka on ja se liityy vahvasti kirjanpitoon/investointisuunnitelmaan ja sen jälkeen täytetään aina pienin vapaana oleva numero.
Taisi olla sama, joka oli eilen klo 16 aikaan Vantaan Juhanilantien katsastusasemalla kahden muun 8900:n kanssa.Vantaan Volvolla (Osumakujalla) seisoi tänään ainakin yksi uusi Tampereen tilaajaväreissä oleva 8900.