Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Vs: Kantakaupunkimetro
Muovipenkkeihin muuten liittyy eräs kiintoisa yksityiskohta. Aluksi pieni kysymys: Jos kerran kiiltävät muovipenkit ovat niin erinomaiset, miksi sitä riemua ei tarjota myös busseissa? Miettikää rehellisesti, kuinka moni vastaisi, että sen vuoksi, ettei sillä muovipenkillä kukaan bussissa pysy.
Aivan. Ei pysyisi maailman metroissakaan, mutta Hesassa pysyy. Liukkaiden muovipenkkien vuoksi meillä ei voi käyttää muualla normaalia rivakkaa kiihdytystä, jolla matka-aika lyhenee ja liikennöinnin kulut vähenevät. Olen kellottanut kiihtyvyyksiä, ja kovin vaatimattomalla tasolla ollaan.
No, ilmeisesti olemme pääsemässä näistä "erinomaisista" muovipenkeistä eroon. Sillä Espoon metron ajoajat on laskettu lähes tuplakiihtyvyydellä. Ja samaa kuviteltaneen myös automaatin merkitsevän. Siis olemmeko saamassa kansainvälisen tason mukaiset kangasistuimet!
Antero
Aivan oikein, Ultrix. Jokseenkin aina keskustaan suuntautuva matkani on metromatka, mutta usein liityntä on jokin muu kuin bussi. Valitettavan usein henkilöauto. Sillä kun liityntäbussi ajaa 4 min etuajassa ja siitä myöhästyy, ei ole enää muuta keinoa ehtiä perille ajoissa. Koska liityntäliikennejärjestelmän vuoroväli on 20 min, ei 4 min, joka on metron vuoroväli. Liityntäkävelykään ei auta, kun kävelymatka on 18 min.Anteron pointti ei vaan kertaakaan ole tainnut olla se, että itse metro olisi jotenkin kauhea liikenneväline, vaan pakkoliityntä ja maanalaisuus yhdistettynä tietenkin kehitysmaamuovipenkkeihin tekevät huonon vaikutuksen.
Muovipenkkeihin muuten liittyy eräs kiintoisa yksityiskohta. Aluksi pieni kysymys: Jos kerran kiiltävät muovipenkit ovat niin erinomaiset, miksi sitä riemua ei tarjota myös busseissa? Miettikää rehellisesti, kuinka moni vastaisi, että sen vuoksi, ettei sillä muovipenkillä kukaan bussissa pysy.
Aivan. Ei pysyisi maailman metroissakaan, mutta Hesassa pysyy. Liukkaiden muovipenkkien vuoksi meillä ei voi käyttää muualla normaalia rivakkaa kiihdytystä, jolla matka-aika lyhenee ja liikennöinnin kulut vähenevät. Olen kellottanut kiihtyvyyksiä, ja kovin vaatimattomalla tasolla ollaan.
No, ilmeisesti olemme pääsemässä näistä "erinomaisista" muovipenkeistä eroon. Sillä Espoon metron ajoajat on laskettu lähes tuplakiihtyvyydellä. Ja samaa kuviteltaneen myös automaatin merkitsevän. Siis olemmeko saamassa kansainvälisen tason mukaiset kangasistuimet!
Antero