RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Upeasti on myös siirrytty kausilipuista takaisin vanhoihin kunnon 30 päivän kortteihin. Joustavan mittainen kausi aiheuttikin tympeää matkustamisen helppoutta, kun esim. opiskelija pystyi mitoittamaan kauden päättymään sopivasti ennen joululomaa. Jäykillä 30 päivän jaksoilla saadaan onneksi tilanteita joissa joutuisi esim. parin viikon käyttöä varten valitsemaan kokonaisen kuukauden maksamisesta tai kertalipuilla kulkemisesta. Upea konsti vähentää matkustajia tämäkin!
Hsln toiminnassa näkyy aika hyvin jo, kuinka organisaatiosta itsestään tulee itsetarkoitus. Enää ei ole kyse joukkoliikenteen järjestämisestä, palvelusta. Kyse on rahan keruusta, ja koska kyse on julkisomisteisesta monopolista, käytännössä verottamisesta, jolla ylläpidetään ja yritetään pöhöttää olemassa olevaa.
Asiakas on unohtunut. Ihan sama, joutuuko asiakas ostamaan turhaa, turhaa aikaa tai turhia vyöhykkeitä, maksamaan palveluista, joita ei käytä, koska asiakas on sivuseikka, takoitus on kerätä rahaa.
Kaikkein hienointa on se, että ei ole palattu takaisin sarjalippu-käsitteeseen, vaan tarjolla ovat vain äärimmäisen kalliiksi hinnoitellut kertaliput sekä käytännössä hyvin pitkää kautta ja säännöllistä matkustamista vaativat kausiliput. Näin esimerkiksi sellaiset etätyöläiset, jotka joutuvat käymään konttorilla kerran tai pari viikossa, saadaan tehokkaasti ohjattua pois joukkoliikenteen piiristä muiden kulkumuotojen käyttäjiksi, jotta vaunuissa voi paremmin pitää etäisyyttä.
Voidaan perustellusti kysyä, miksi linjastoa on muutettava vuosittain jatkuvasti pyörivien linjastosuunnitelmien kautta, vaikka yhdyskuntarakenne ei muutu samassa tahdissa.
Kuulostaa siltä, että sinun maailmassasi joukkoliikenteellä ei voi tehdä muita kuin työmatkojaAB/BC/D-vyöhykkeillä vuosilipulla yhden päivän hinnaksi tulee 1,74€, jolla teet rajattomasti matkoja.
Suurin osa ansiotyötä tekevistä menee työpaikalleen 5 kertaa viikossa tekemään fyysistä työtä.
Olen kyllä yllättynyt jos 60% työvoiman töistä voi muka tehdä etänä. En väitä ettetkö olisi oikeassa, mutta itselleni tämä tuli yllätyksenä kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mutta eipä sitä joukkoliikennettä etätöillä rahoitetaKeväällä 60% työvoimasta siirtyi tekemään etätöitä.
Satunnaisesti matkustava ei ole pääasiallinen kohderyhmä jota ensisijaisesti tulisi kehittää. Heitä on vain murto-osa. Aktiivisesti matkustavat ylläpitävät toimivaa joukkoliikennettä
Vuosilippu onkin mahtava tuote kaikille niille, jotka ympäri vuoden matkustavat päivittäin viisi kertaa Matinkylästä Vesalaan. Kuinka paljon luulet, että heitä on?
Entä mitä houkuttelevaa tarjoaisit Erja Epävarmalle, joka ei koronan takia oikeastaan haluaisi ollenkaan kulkea joukkoliikenteellä, mutta kun pomo vaatii viikkopalaveriin konttorille joka tiistai, niin mentävä on. Kuinka paljon luulet, että Erjan kaltaisia joukkoliikennettä säännöllis-satunnaisesti käyttäviä on?
Suurin osa ansiotyötä tekevistä menee työpaikalleen 5 kertaa viikossa tekemään fyysistä työtä. He ovat enemmän riippuvaisia palvelusta ja käyttävät sitä enemmän joten heidän ehdoilla pääsääntöisesti mennään. Satunnaisesti matkustava ei ole pääasiallinen kohderyhmä jota ensisijaisesti tulisi kehittää. Heitä on vain murto-osa. Aktiivisesti matkustavat ylläpitävät toimivaa joukkoliikennettä