Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Myöhemmin samana vuonna lakia siis muutettiin niin, että hyväksytyksi ajovalovarustukseksi raitiovaunuissa tuli myös Nr-vaunujen oma kaksilyhtyinen ratkaisu. Työkoneissa (kuten hiomavaunuissa) vastaava oli ollut sallittua kyllä jo aikaisemminkin.
Vanha laki sanoi, että raitiovaunussa on yksi ajovalo keskiviivalla, samoin perävalo. Tämänhän tarkat henkilöt heti huomasivat!!!
Hiomavaunut (1953, 1955) eivät "yllättäen" (omasta mielestäni) olleetkaan raitiovaunuja vaan työkoneita. Nopeasti on lainsäädäntöä kuitenkin saatu muutettua. Kun 16.12.73 aloitettiin liikenne nivelvaunuilla linjalla 10, niin jo kaksilamppuisuus oli sallittua.
Tämä sivusto käyttää evästeitä sisällön personoimiseksi, käyttökokemuksesi räätälöimiseksi sekä pitämään sinut kirjautuneena sisään mikäli rekisteröidyt.
Jatkamalla tämän sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.