- Liittynyt
- 2 Elokuu 2007
- Viestit
- 667
Bulevardin raitiovaunupysäkit ovat nykyisellään aika surkuhupaisaa katseltavaa. Ne ovat yleensä täynnä autoja ja ihmiset saavat loikkia vaunun kyytiin puskureiden välistä. On siinä varsinkin ikäihmisillä puuhaa, kun ensin täytyy etsiä kulkuväylä vaunun ovelle ja sitten vielä ponnistaa katutasosta kyytiin. Ne Bulevardin pysäkit, joissa on pysäkkikatos, säilyvät hieman paremmin vapaina, mutta esim. Erottajan pysäkit ja Fredrikinkadun pysäkki Hietalahden suuntaan ovat päiväsaikaan hädin tuskin erotettavissa peltilehmien keskeltä. ess:n ehdotus korotetuista pysäkeistä ajorataa kaventamalla olisi suotava parannus sekä turvallisuuden että palvelutason kannalta. Toimenpide ei vähentäisi parkkipaikkojen määrää, mutta pysäköinti laittomissa paikoissa saataisiin kuriin.
Kuinka monta ajoratapysäkkiä Helsingissä vielä on? Itse sain pikaisella laskutoimituksella tulokseksi 8. Ja puolikorotettujen pysäkkien määräksi 10.
Kuinka monta ajoratapysäkkiä Helsingissä vielä on? Itse sain pikaisella laskutoimituksella tulokseksi 8. Ja puolikorotettujen pysäkkien määräksi 10.
Viimeksi muokannut moderaattori: