Alihankinta linjoilla eri aikakausina

80-luvun puolivälin tienoilla Auto-Arvelan linjan 160 ainakin yhdellä aamulähdöllä Latokaskesta H:kiin oli Pohlolan liikenteen auto.
 
Taksikuljetus ajoi Reissuruodille alihankintana linjaa 967 viimevuoden Elokuuhun saakka jolloin sopimus siirtyi heidän nimiinsä.
 
Taksikuljetus ajoi Reissuruodille alihankintana linjaa 967 viimevuoden Elokuuhun saakka jolloin sopimus siirtyi heidän nimiinsä.
Reissu Ruodin sopimus 967:lla päättyi jo elokuussa 2021 (kohde 227). Siitä lähtien linja on ollut Taksikuljetuksen voittamien sopimusten alla (kohteet 268 ja 287).
 
Viimeksi muokattu:
90-luvulla Liikenne Oy ajoi alihankintaa HKL:lle mm.

h73, h75, h77, h77A, h77B.

Metsälän linja ajoi alihankintaa linjoja h77A ja h78.

2000-luvun puolella Tammelundin Liikenteellä oli alihankintaa HKL:lle/HelBille seuraavia linjoja:

h55, h55A, h62, h70V, h70T, h70, h71, h71V, h79, h85, h86.
 
Oy Liikenne Ab oli Helsingin 70-sarjan linjoilla omilla sopimuksillaan. Ennen kilpailutusta oli ihan yleistä, että samalla linjalla oli useampi liikennöitsijä.

Samoin Metsälän Linja oli h77A:lla omalla sopimuksellaan. Metsälän Linja sai sieltä korvaavaa liikennettä, kun sen "omalta" linjalta h69 vähennettiin liikennettä Tikkurilan kaupunkiradan liityntälinjaston aloittaessa.
 
90-luvulla Liikenne Oy ajoi alihankintaa HKL:lle mm.

h73, h75, h77, h77A, h77B.
Mikäli en ihan väärin muista, niin noista ainakin h75 oli ihan puhtaasti Liikenne Oy:n liikennöimä. Sen sijaan h73:lla ja h77:lla oli HKL:nkin vuoroja. Saattoi toki liittyä siihen(kin), että Liikenne Oy oli "hieman" herkkä lakkoilemaan ja kahden liikennöitsijän taktiikalla tuli sentään osa vuoroista ajettua lakon aikana. H73:n ja h77:n vaikutusalueella kun ei tainnut olla korvaavia linjavaihtoehtoja juurikaan tarjolla.
 
Ventoniemi ajoi noin 15-20 vuotta sitten arkiaamuisin yhden lähdön linjalla 363 Hämeenkylästä Elielinaukiolle. Kyseinen auto saapui Hämeenkylään linjalla U841/941 ja tiettävästi jatkoi Kampista takaisin Hyvinkään suuntaan Ventoniemen omilla vuoroilla.
 
Finncharters ajoi aikoinaan aputoiminimellään Espoon Linjaliikenne Suomen Turistiautolle alihankintaa Espoon sisäisellä linjalla 88 kalustona oli muistaakseni STA:n Volvo Carrus Fiftyt.
 
Takaisin
Ylös