Wikipediasivu aiheesta
http://en.wikipedia.org/wiki/3D_Express_Coach
"Konsepti" on siis lanseerattu Pekingissä toukokuussa 2010, ja juhlapuheiden mukaan ensimmäisen radan rakentamisen piti alkaa Pekingin esikaupunkialueella saman vuoden loppuun mennessä. Wikipediassa mainittu kustannusarvio on täyttä utopiaa: 75 miljoonaa dollaria 40 km radasta, eli silloisella vaihtokurssilla noin 1,5 miljoonaa euroa per kilometri. Hinnan mainostetaan olevan kymmenesosa metrolinjan hinnasta. Helsinkiläisen metroradan kilometrihinnasta tuo on lähempänä kolmea prosenttia kuin kymmentä, eikä raitiotienkään hinnasta kuin viidennes.
Itse en googlaamalla löydä mitään mainintaa, että hanke olisi sen koommin edennyt mihinkään. Lisää videoita 3d-malleista on kyllä ilmaantunut juutuubiin. Tässä on yksi blogiteksti viime vuoden syyskuulta, jossa kirjoittaja kertoo, että hänkään ei ole löytänyt hankkeesta mitään julkista tietoa:
http://nextbigfuture.com/2013/09/traffic-straddling-bus-still-does-not.html
Ts. viidessä vuodessa ei näytä syntyneen muuta kuin videota, mutta kylläkin sen verran huolella tehtyä videota, että ainakin niihin on joku mahtanut panostaa rahaakin.