Baselin kaksi raitiotieyhtiötä hankkivat 60 uutta raitiovaunua. Tarjouksia tuli vain Bombardierilta ja Stadlerilta eivätkä tarjotut junat täyttäneet tarjouspyynnön ehtoja. Valmistajien kanssa käytyjen neuvottelujen jälkeen valittiin Stadlerin Tango-vaunut.
Uudet raitiovaunut ovat kymmenenakselisia ja 45-metrisiä. Hintaa 60 junalle kertyy 276 miljoonaa frangia eli noin 178 miljoonaa euroa. Kolmen miljoonan kappalehinta on suuri raitiovaunulle, mutta vaunutkin ovat todella suuria: istumapaikkoja on jopa 94. Viimeiset vaunut otetaan käyttöön vuonna 2014.
Basel on oppinut: näissä raitiovaunuissa on telit ja siten vaunut ovat vain osittain matalalattiaisia.
Lähde: Zürich Tram News
Uudet raitiovaunut ovat kymmenenakselisia ja 45-metrisiä. Hintaa 60 junalle kertyy 276 miljoonaa frangia eli noin 178 miljoonaa euroa. Kolmen miljoonan kappalehinta on suuri raitiovaunulle, mutta vaunutkin ovat todella suuria: istumapaikkoja on jopa 94. Viimeiset vaunut otetaan käyttöön vuonna 2014.
Basel on oppinut: näissä raitiovaunuissa on telit ja siten vaunut ovat vain osittain matalalattiaisia.
Lähde: Zürich Tram News