RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,800
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Sen sijaan en ymmärrä, että tiedotus kuitenkin ontuu näin pahasti. Tiedotteessa sanotaan, että bussi käyttää bussipysäkkejä ja rv-pysäkit ovat pois käytöstä, ml. Töölön tulli. Kuitenkin myöhemmin lukee, että bussiin noustaan Töölön tullin raitiovaunupysäkiltä. Siis keskenään ristiriitaista infoa. Oikeasti bussi poimi matkustajat siitä ratikkapysäkiltä, kuten tiedotteessa sanotaan, mutta ei silloin voi aloittaa sanomalla että Töölön tullin rv-pysäkki on poissa käytöstä.
Kolmantena narisen taas siitä, että nelosen kilvissä lukee Munkkiniemi, vaikkei ratikka sinne kuljekaan. No, vanha juttu johon on turha toivoa muutosta, vaikka tuollaisen asian hoito vaikka lennosta onnettomuustilanteessa onnistuu monessa joukkoliikennekaupungissa leikiten.
Tarjosihan ratikka periaatteessa edelleen yhteyden Munkkiniemeen, tosin vaihdollisena.
Vähän ontuva selitys. Tuolla periaatteella nelosessa pitäisi lukea rullaavana tekstinä Turku Salo Veikkola Pasila Herttoniemi Espoon keskus Leppävaara ja niin edelleen, kaikki kohteet joihin nelosella pääsee kun tekee yhden vaihdon.
Sen verran voisin aiheesta kommentoida, että kuljettajia ei voi kilvityksistä moittia.
Minun tekisi nyt mieli väittää, että tiedotetta on korjattu.
Kun raitiolinjaa korvataan busseilla, ko. tilapäislinjalla käytettävien bussien lukijalaitteet muutetaan väliaikaisesti toimimaan (varsin yksinkertainen toimenpide) kuten raitiovaunussakin (eli raitiovaunuarvolippu voidaan ostaa).Mikähän maksu meni kortilta, bussien lukijassahan ei ole 0-painiketta.
Kun raitiolinjaa korvataan busseilla, ko. tilapäislinjalla käytettävien bussien lukijalaitteet muutetaan väliaikaisesti toimimaan (varsin yksinkertainen toimenpide) kuten raitiovaunussakin (eli raitiovaunuarvolippu voidaan ostaa).
Täsmennetään nyt vielä, että buscomin muutoksen ”ratikaksi" tekee bussiyhtiön liikennetyönjohtoon kuuluva henkilö (niihin ajoneuvoihin, jotka lähtevät korvaamaan ratikkaa), eikä ole kuljettajan tehtävä. Toki ratikkaa korvaavan bussin kuljettajan kuuluu tietää ja osata opastaa matkustajia, että asianmukaisia lipputuotteita saa.Kun tietää, millä tasolla infojärjestelmä muuten on, niin mistä mä voin olla varma, että ne buscomit oikeasti on sitten muutettu toimimaan siten kuten kuuluu ja tietääkö kuljettajakaan?