Onhan niitä vaikka minkälaisia eroja ihan ympäri Eurooppaakin. Pieniä leimattavia pahvilippuja löytyy ainakin Pariisista. Erilaisista linjakilvistä tulee ensimmäisenä mieleen Lontoon käytäntö, eli kaikki linjanumerot ja kaikki mahdolliset kohteet ovat fyysisillä rullilla, jotka kelaavat sähköisesti kuljettajapäätteen pyytämään kohtaan. Viimeisimmässä isossa sarjassa (NBFL/New Routemaster) tämä on edelleen käytäntönä kaikissa ulkolinjakilvissä.
Joillain seuduilla nivelbusseja käytetään myös edelleen seutuliikenteessä. Ainakin Saksassa on käytössä jopa korkealattiaisia nivelbusseja, jotka muistuttavat tilaratkaisuiltaan ja penkkien mukavuudeltaan Porvoon Liikentellä käytössä olevia seutubusseja. SL:llä on toki hieman samantapaisia busseja, mutta hieman enemmän kaupunkikäyttöön optimoituina.
Näin laajasta aiheesta tuskin kannattaa koota tietoa yhteen ketjuun, kun vaihtelua on vain niin paljon.