Tuostahan prosyyrin mukaan olisi tuplaversio.Ja juuri tämä mielestäni on osoitus siitä, että vielä on käyttöä taajamajunille (vai kiskobusseiksiko niitä nykyään sanotaan)... oletuksena pitäisi olla, että junassa pitäisi olla pääosin riittävästi kapasiteettia ainakin siten, ettei joka vuosi tarvitse samaan aikaan erikseen ajaa linja-autoja lisäkapasiteetiksi.
Stadlerilla olisi valikoimissa joko melkein täysin Dm12:den kapasiteettia vastaava RS Zero, mutta koska kapasiteetti voisi olla hitusen nykyistä suurempi, olisi kaksi- tai kolmivaunuinen Flirt Akku ehkä käytännöllisempi. Sen voisi tilata myös pantografilla varustettuna, koska joillakin reiteillä on osittain lyhyitä matkoja sähköistetty (esim. Tampereelta Jyväskylään Tampere-Orivesi-väli)
Kantama tosin vain max. 180 km ja talvi verottaa karkeasti puolet. Vetyversio mielenkiintoinen, mutta epäilen olisiko vain kokonaistaloudellisesti järkevämpää vetää sähköt.
Flirtiä toki saa dieselinä tai hybridinä. Ja jos akkujen kantama saadaan säädylliselle tasolle niin eipä sekään huono vaihtoehto olisi.