Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tarpeettomana nippelitietona mainittakoon, että alustyyppi on Fincantierin (eli Superstarin rakentajan) suunnittelema, mutta jostain syystä kaksi ensimmäistä tämän tyypin aluksista rakennettiin Koreassa Italian sijaan. Viking Linen 50-vuotishistoriikin mukaan myös Viking neuvotteli aikoinaan saman tyyppisen aluksen tilaamisesta Helsinki-Tallinna -linjalle, mutta päätyi kuitenkin lopulta tilaamaan Viking XPRS:n Helsingin telakalta.Tämä tulokashan on Tallinkin Superstarin sisar ja valmistettu eteläkorealaisella telakalla siinä missä Tallinkin alus on italialaista tekoa.
Huhun mukaan Nordlandian 1A-jääluokka on peruja siitä, että alus olisi aikoinaan rakennettu muunnettavaksi sotilaskäyttöön. Ilmeisesti tämän avulla laivalle myönnettiin 1A-luokka, vaikka päätellen Nordlandian jäihin juuttumisista viime vuosina se ei ehkä kuitenkaan täytännössä täytä 1A-luokan vaatimuksia. Myös Tallinkin Star ja Superstar ovat 1A-luokkaisia ja ne eivät ole samoissa oloissa jäihin juuttuneet.Kippohan käy ennen liikenteeseen tuloa ison telakoinnin, jonka yhteydessä jääluokaksi tulee 1A. Nykyinen Nordlandiahan on ollut ongelmissa jäiden kanssa ainakin parina viime talvena. Vaikka jääluokka tulee olemaan sama kuin Nordlandialla niin kysehän on kuitenkin täysin eri aluksesta eikä uutuus juutu jäihin ainakaan konetehon puutteessa
Huhun mukaan Nordlandian 1A-jääluokka on peruja siitä, että alus olisi aikoinaan rakennettu muunnettavaksi sotilaskäyttöön.
M/S Finlandia on saapunut helsinkiin viimeisteltäväksi. Täytyypä käydä vilkuilemassa joku päivä, näyttää aika hulppealta
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/finlandia_valtasi_kolera-altaan/
Yksi asia harmittaa tämän laitoksen hankinnan osalta julmetusti: nyt yksikään TV-tuotantoyhtiö ei enää voi tuottaa Tallinna-nimistä kuraa seitsemää tuntia päivässä, kun bingo- ja karaoketuristit menevät shokkiin näin vauhdikkaasta laivasta ja he pakkaavat vyölaukkuihinsa menoliput Tuuriin. Tällöin myös vaikkapa FOX voisi tilata Tuuri 2 -tuotannon joltain tuotanyhtiöltä; tuleehan Num3rotkin tällä hetkellä vissiin kolmelta kanavalta, joten miksi ei Tuuri voisi tulla kaikilta valtakunnan ykkösmedioilta...
Varsinainen varustelulaituri Skattan kaja Mitähän tuolle tuolla tehdään? Miksei ajettu Hietalahteen suoraan? Siellä sentään on nostureita ja muuta rekvisiittaa loppuvarusteluita helpottamaan.
Itseäni kiinnostaisi tietää, mitä tommosen laitoksen ajaminen 27 solmun nopeudella esim. 20 solmun sijaan maksaa polttoaineen osalta enemmän? Ei taida ihan 35 %:a suuremmat boltsikkakulut piisata tässä hommassa. Mietin vaan sitä, että miten lie moinen sitten näkyy lippuhinnoissa tai vaikkapa laivan kauppojen valikoimien hinnoissa?
Hietalahdessa on venäläisiä jäänsärkijöitä työn alla. Ei olisi varmaan mahtunut sinne. Toisekseen jos tuossa on vain sisätöitä tekeillä, niin eiköhän ne mene ihan autokannen kautta niinkuin voisin kuvitella.