(Alkuperäinen viesti koski raideliikenteen ja kaupunkirakenteen yhteensovittamista)
Välitöntä parantumista tulee sen verran, että yhteiskunnan nyt antamia tukia päästään käyttämään tehokkaammin. Sillä ei vielä monessa paikassa saada kovinkaan kaksista joukkoliikennettä, joten asiat eivät vielä sillä parannu nopeasti.
Riski taas liittyy siihen, osaavatko liikenteen tulevat tilaajat tilata hyvää liikennettä. Joukkoliikennesuunnittelun ammattilaisia on Suomessa vähän. Yht'äkkiä sellaisia pitäisi löytyä ympäri Suomen suunnittelemaan joukkoliikennettä. Jos tilannetta ei hoideta hyvin, tilaavat nykyiset kunnaninsinöörit saman bussiliikenteen mitä nytkin liikkuu ja käyttävät säästyvät rahat katujen rakentamiseen.
Minä sanoisin, että toteutuessaan joukkoliikennepalveluasetus mahdollistaa asioiden parantamisen. Valitettavasti paljon jää kuitenkin kiinni taidosta toteuttaa liikenne palveluasetuksen mukaisesti.Mikko Laaksonen sanoi:Nyt onneksi EU:n joukkoliikennepalveluasetusesityksen vuoksi Suomeenkin joudutaan perustamaan alueellisesti kattavat joukkoliikenneviranomaiset. Tällöin asiat alkavat nopeasti parantua myös kehyskuntien alueella.
Välitöntä parantumista tulee sen verran, että yhteiskunnan nyt antamia tukia päästään käyttämään tehokkaammin. Sillä ei vielä monessa paikassa saada kovinkaan kaksista joukkoliikennettä, joten asiat eivät vielä sillä parannu nopeasti.
Riski taas liittyy siihen, osaavatko liikenteen tulevat tilaajat tilata hyvää liikennettä. Joukkoliikennesuunnittelun ammattilaisia on Suomessa vähän. Yht'äkkiä sellaisia pitäisi löytyä ympäri Suomen suunnittelemaan joukkoliikennettä. Jos tilannetta ei hoideta hyvin, tilaavat nykyiset kunnaninsinöörit saman bussiliikenteen mitä nytkin liikkuu ja käyttävät säästyvät rahat katujen rakentamiseen.