Compact
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 20 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 2,315
Muutama omaottama kuva viime kesältä. Tämä kehittyvä raitiotie- ja tunnettu kulttuurikaupunki kuuluu osana kolmen eri kaupungin liikennelaitoksen (Heidelberg, Mannheim ja Ludwigshafen) ja kahden kaukoraitiotieyhtiön (RHB ja OEG) verkostoon. Yhteinen ratapituus heillä on yli 200 km. Raideleveys 1 m. [Helsingissä ratapituus on 46 km.] HSB:n kalusto on DüWAGia 1970-luvulta 1990-luvulle ja uusimpana Bombardierin seitsenosaiset ja kahdeksanakseliset Variobahnit.
HSB 201 8-akselinen kolmiosainen DüWAG GT8 on vuodelta 1975
HSB 255 DüWAGin M8C vuodelta 1986, rinnalla on Mannheimiin lähtevä kaukoraitiovaunu OEG 116
HSB 256 DüWAGin M8C ja taustalla Heidelin mäkiä.
HSB 264 ja 269 DüWAGin MGT6D-vaunuja vuodelta 1995. Kun tila ei anna myöten tehdä päätepysäkille kääntösilmukkaa, niin kaksisuuntavaunujen parhaat puolet tulevat esiin.
HSB 266 MGT6D-vaunu kulkee esikaupungin kapeilla kaduilla yksiraiteisena vaikka näin. Kun ajetaan kuvasta poispäin, muu liikenne kulkee tietysti normaalisti. Sitten kun ajetaan tänne päin, vastaantuleva autoliikenne on pysäytetty liikennevaloilla johonkin sopivaan leveään kohtaan odottamaan ratikkaa. Euroopan Unionin ytimessä ja etenkin Saksassa raitiovaunu on kuningas, eikä mikään meistä pohjoisen asukkaista oudolta tuntuva toimintatapa ole mahdotonta.
HSB 277 seitsemänpalainen Bombardierin Variobahn GT8N vuodelta 2003 eräällä esikaupunkireitillä
HSB 275 metrinen Variobahn on täällä sisältä tämännäköinen
HSB 278 Variobahn kaupungin vanhassa keskustassa
HSB 278 ja 295 esikaupunkipysäkki liityntäbussipysäkkeineen. Oikealla oleva HSB 295 on koottu pysyvästi yhteenkytketyistä vaunuista HSB 241+234
HSB 291 kiinteästi kytketty vaunurunko koostuu kahdesta DüWAG GT6-vaunusta HSB 230+243 vuodelta 1973
HSB 278 Variobahn kulkee miellyttävän ääneti
Syvä ura yksi vaihdekolinan poistava tekijä on syvä ura vaihteen ristikappaleessa. Täällä eivät raitiovaunut kolise, kun niillä ei ajeta pyörän laipoilla vaihteissa ja ristikoissa
HSB 201 8-akselinen kolmiosainen DüWAG GT8 on vuodelta 1975
HSB 255 DüWAGin M8C vuodelta 1986, rinnalla on Mannheimiin lähtevä kaukoraitiovaunu OEG 116
HSB 256 DüWAGin M8C ja taustalla Heidelin mäkiä.
HSB 264 ja 269 DüWAGin MGT6D-vaunuja vuodelta 1995. Kun tila ei anna myöten tehdä päätepysäkille kääntösilmukkaa, niin kaksisuuntavaunujen parhaat puolet tulevat esiin.
HSB 266 MGT6D-vaunu kulkee esikaupungin kapeilla kaduilla yksiraiteisena vaikka näin. Kun ajetaan kuvasta poispäin, muu liikenne kulkee tietysti normaalisti. Sitten kun ajetaan tänne päin, vastaantuleva autoliikenne on pysäytetty liikennevaloilla johonkin sopivaan leveään kohtaan odottamaan ratikkaa. Euroopan Unionin ytimessä ja etenkin Saksassa raitiovaunu on kuningas, eikä mikään meistä pohjoisen asukkaista oudolta tuntuva toimintatapa ole mahdotonta.
HSB 277 seitsemänpalainen Bombardierin Variobahn GT8N vuodelta 2003 eräällä esikaupunkireitillä
HSB 275 metrinen Variobahn on täällä sisältä tämännäköinen
HSB 278 Variobahn kaupungin vanhassa keskustassa
HSB 278 ja 295 esikaupunkipysäkki liityntäbussipysäkkeineen. Oikealla oleva HSB 295 on koottu pysyvästi yhteenkytketyistä vaunuista HSB 241+234
HSB 291 kiinteästi kytketty vaunurunko koostuu kahdesta DüWAG GT6-vaunusta HSB 230+243 vuodelta 1973
HSB 278 Variobahn kulkee miellyttävän ääneti
Syvä ura yksi vaihdekolinan poistava tekijä on syvä ura vaihteen ristikappaleessa. Täällä eivät raitiovaunut kolise, kun niillä ei ajeta pyörän laipoilla vaihteissa ja ristikoissa