- Liittynyt
- 25 Elokuu 2010
- Viestit
- 89
Kun supernopeat bussit 500 ja 510 siirtyvät pois Teollisuuskadulta, se tehnee melkoisen aukon esim. Stadin ammatti- ja aikuisopiston opiskelijoiden suoriin yhteyksiin. Pasila - Hämeentie - Herttoniemi on erittäin suosittu matkustusreitti ja Teollisuuskadun varrella on paljon työpaikkoja. Metro ei palvele tätä liikennettä, ja poikittaisliikenne seisoo monissa liikennevaloissa ennen Kalasataman metroasemaa. Metron suurin kuormitus on välillä Kalasatama-Herttoniemi. Espoolaiset ovat saaneet suoria bussilinjoja Metron rinnalle. Idässä näin ei ole ollut, vaikka Pasila on Itä-Helsingin osalta ollut katveessa aina siitä asti kun 50 A ja myöhemmin 58 kulki Roihuvuorella. Doktriinin mukaan ei tällaisia suoria poikittaisyhteyksiä ole sallittu sitten 80-luvun metron liikennöinnin aloittamisen.
Ehkäpä aika on nyt toinen ja Helsinki enemmän kaupunkia kuin silloin kun Herttoniemen alueen lähiöt olivat enemmän lähiöitä. Mielestäni Herttoniemessä voisi liikennöidä 2 suoraa bussilinjaa Pasilaan, yksi Roihuvuorelta lähtöpaikkanaan Itäkeskus ja yksi Laajasalosta. Molemmat linjat voisivat ajaa myös Herttoniemenrannan kautta. Näin voitaisiin vähentää myös Herttoniemen metroaseman kuormitusta.
Ehkäpä aika on nyt toinen ja Helsinki enemmän kaupunkia kuin silloin kun Herttoniemen alueen lähiöt olivat enemmän lähiöitä. Mielestäni Herttoniemessä voisi liikennöidä 2 suoraa bussilinjaa Pasilaan, yksi Roihuvuorelta lähtöpaikkanaan Itäkeskus ja yksi Laajasalosta. Molemmat linjat voisivat ajaa myös Herttoniemenrannan kautta. Näin voitaisiin vähentää myös Herttoniemen metroaseman kuormitusta.