RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Tänä syksynä HKL esittelee sujuvaa kaupunkiliikennettä ja hyviä vaihtoehtoja henkilöautoilulle erityisesti Helsingin eteläisissä kaupunginosissa ja keskustan alueella. Kotialuekampanja antaa tietoa kaupunkiliikenteestä, neuvoo tarkemman liikennetiedon lähteelle ja innostaa satunnaisia joukkoliikenteen käyttäjiä myös pysyvämmin palvelujen pariin.
Huumoria hyödyntäen kampanja korostaa, että vaikka omaa autoakin tarvitaan, on joukkoliikenne usein helpoin, mukavin ja edullisin tapa kulkea niin töihin kuin vapaa-ajan harrastuksiin.
Kampanjan tavoitteena on tuoda esille HKL:n palveluntarjonta alueella. Eteläisten kaupunginosien joukkoliikennepalvelut muuttuivat osin tänä syksynä, kun uusi raitiolinja 9 alkoi liikennöidä Kolmikulmaan Dianapuistoon. Samalla useiden alueen bussilinjojen reitti muuttui. Kampanja esittelee muuttuneet palvelut ja herättelee myös kaupunkiliikenteen satunnaiskäyttäjiä huomaamaan, kuinka kätevien joukkoliikennepalveluiden äärellä he asuvat.
Lehti-ilmoittelun ja radiomainosten lisäksi kampanja houkuttelee kokeilemaan kaupunkiliikennettä lyhyen kaupunkiloman tavoin valmiiden reittiehdotusten avulla. Jo aiemmin HKL on julkaissut useita kaupunkiloman tärppiesitteitä, joissa kullekin reitille on valittu oma teema. Nyt kummitusten, lasten ja tornien Helsingin lisäksi kaupunkilaisia houkutellaan tutustumaan raitiolinjan Ysin reitin varren nähtävyyksiin sekä kirpputorien Helsinkiin. Kaikkiaan reittiehdotuksia on koottu yhdeksän eri teeman ympärille. Kaikki esitteet löytyvät HKL:n internetsivuilta.
HKL järjestää kampanjan osana kolme opastettua kierrosta Komisario Palmun jalanjäljillä Mika Waltarin juhlavuoden kunniaksi. Jari Lehessaaren opastamia raitiovaunukierroksia Palmu-elokuvien kuvauspaikoilla tehtiin ensi kerran vuosi sitten, ja niitä on usein toivottu uusittaviksi.
Kaupunkiloma-teema jatkuu internetissä myös yleisökilpailulla, jossa etsitään Stadin mukavinta matkakohdetta. Palkintoina on mm. 50 euron arvoisia matkakortteja. HKL:n sivuilla voi myös kuunnella kaikki kampanjan radiomainokset.
Lue koko uutinen HKL:n sivuilta...
Huumoria hyödyntäen kampanja korostaa, että vaikka omaa autoakin tarvitaan, on joukkoliikenne usein helpoin, mukavin ja edullisin tapa kulkea niin töihin kuin vapaa-ajan harrastuksiin.
Kampanjan tavoitteena on tuoda esille HKL:n palveluntarjonta alueella. Eteläisten kaupunginosien joukkoliikennepalvelut muuttuivat osin tänä syksynä, kun uusi raitiolinja 9 alkoi liikennöidä Kolmikulmaan Dianapuistoon. Samalla useiden alueen bussilinjojen reitti muuttui. Kampanja esittelee muuttuneet palvelut ja herättelee myös kaupunkiliikenteen satunnaiskäyttäjiä huomaamaan, kuinka kätevien joukkoliikennepalveluiden äärellä he asuvat.
Lehti-ilmoittelun ja radiomainosten lisäksi kampanja houkuttelee kokeilemaan kaupunkiliikennettä lyhyen kaupunkiloman tavoin valmiiden reittiehdotusten avulla. Jo aiemmin HKL on julkaissut useita kaupunkiloman tärppiesitteitä, joissa kullekin reitille on valittu oma teema. Nyt kummitusten, lasten ja tornien Helsingin lisäksi kaupunkilaisia houkutellaan tutustumaan raitiolinjan Ysin reitin varren nähtävyyksiin sekä kirpputorien Helsinkiin. Kaikkiaan reittiehdotuksia on koottu yhdeksän eri teeman ympärille. Kaikki esitteet löytyvät HKL:n internetsivuilta.
HKL järjestää kampanjan osana kolme opastettua kierrosta Komisario Palmun jalanjäljillä Mika Waltarin juhlavuoden kunniaksi. Jari Lehessaaren opastamia raitiovaunukierroksia Palmu-elokuvien kuvauspaikoilla tehtiin ensi kerran vuosi sitten, ja niitä on usein toivottu uusittaviksi.
Kaupunkiloma-teema jatkuu internetissä myös yleisökilpailulla, jossa etsitään Stadin mukavinta matkakohdetta. Palkintoina on mm. 50 euron arvoisia matkakortteja. HKL:n sivuilla voi myös kuunnella kaikki kampanjan radiomainokset.
Lue koko uutinen HKL:n sivuilta...
Viimeksi muokannut moderaattori: