RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
HKL:n johtokunta päätti kokouksessaan 27. toukokuuta hyväksyä HKL:n johtamisjärjestelmän kehittämisen yhteydessä tapahtuvan organisaatiorakenteen uudistamisen. Nykyisestä liikennemuotokohtaisesta organisaatiojaosta luovutaan, ja HKL:n organisaatio jakaantuu 1.1.2016 alkaen Liikennöinti-, Kunnossapito-, Infra ja kalusto-, Toiminnanohjaus- ja Yhteiset palvelut -yksiköihin.
Muutoksen tavoitteena on hakea nykyistä vahvempaa synergiaa metro- ja raitioliikenteen väliltä niin liikennetuotannossa, kunnossapitopalveluissa kuin kehittämis- ja investointihankkeissa. HKL:n investointiohjelma seuraavan kymmenen vuoden ajalle on yli miljardi euroa. Muutoksella vahvistetaan niitä hyötyjä, jotka syntyvät siitä, että HKL vastaa sekä liikennöinnistä että infrastruktuurista.
- Jos pystymme aikaansaamaan yhteiskunnalle merkittäviä hyötyjä siitä, että HKL-kokonaisuuteen kuuluvat niin metro, ratikka kuin infrastruktuuri, on HKL:n asema liikenteen tuottajana ja kehittämishankkeiden toteuttajana perusteltu, toteaa HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski.
Metro- ja raitioliikenne on kasvamassa mittavasti seuraavan kymmenen vuoden aikana. Metroliikenne laajenee länteen Matinkylään ja edelleen Kivenlahteen niin, että metroliikenteen määrä yli kaksinkertaistuu seuraavan kymmenen vuoden aikana. Uusia raitioliikenteen laajennuksia on tulossa mm. Jätkäsaareen, Kalasatamaan, Hernesaareen, Ilmalaan ja todennäköisesti myös Laajasaloon.
- Viimeisen 20 vuoden aikana metro- ja raitioliikenteen määrän kasvu on ollut vähäistä. Nyt toimintaympäristö muuttuu ja edessämme on historiallisen suuri kasvu. Uudella organisaatiorakenteella HKL hakee asemaa, jossa sillä on mahdollisimman hyvät edellytykset toteuttaa tämä kasvu hyvällä laadulla ja kustannustehokkaasti, sanoo toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski.
Uuden organisaatiorakenteen mukaiset johtajan virat täytetään joko hakumenettelyn tai sisäisten siirtojen kautta elo-syyskuussa 2015.
Lue uutinen HKL:n sivuilta...
Muutoksen tavoitteena on hakea nykyistä vahvempaa synergiaa metro- ja raitioliikenteen väliltä niin liikennetuotannossa, kunnossapitopalveluissa kuin kehittämis- ja investointihankkeissa. HKL:n investointiohjelma seuraavan kymmenen vuoden ajalle on yli miljardi euroa. Muutoksella vahvistetaan niitä hyötyjä, jotka syntyvät siitä, että HKL vastaa sekä liikennöinnistä että infrastruktuurista.
- Jos pystymme aikaansaamaan yhteiskunnalle merkittäviä hyötyjä siitä, että HKL-kokonaisuuteen kuuluvat niin metro, ratikka kuin infrastruktuuri, on HKL:n asema liikenteen tuottajana ja kehittämishankkeiden toteuttajana perusteltu, toteaa HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski.
Metro- ja raitioliikenne on kasvamassa mittavasti seuraavan kymmenen vuoden aikana. Metroliikenne laajenee länteen Matinkylään ja edelleen Kivenlahteen niin, että metroliikenteen määrä yli kaksinkertaistuu seuraavan kymmenen vuoden aikana. Uusia raitioliikenteen laajennuksia on tulossa mm. Jätkäsaareen, Kalasatamaan, Hernesaareen, Ilmalaan ja todennäköisesti myös Laajasaloon.
- Viimeisen 20 vuoden aikana metro- ja raitioliikenteen määrän kasvu on ollut vähäistä. Nyt toimintaympäristö muuttuu ja edessämme on historiallisen suuri kasvu. Uudella organisaatiorakenteella HKL hakee asemaa, jossa sillä on mahdollisimman hyvät edellytykset toteuttaa tämä kasvu hyvällä laadulla ja kustannustehokkaasti, sanoo toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski.
Uuden organisaatiorakenteen mukaiset johtajan virat täytetään joko hakumenettelyn tai sisäisten siirtojen kautta elo-syyskuussa 2015.
Lue uutinen HKL:n sivuilta...