HSL-alueen raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2025

Vaunun 639 kaikki kortinlukijat ovat eri aikavyöhykkeillä. Kun lukijalle näytetään voimassa oleva lippu, lukija sanoo "Lipun voimassaolon tarkastaminen ei juuri nyt onnistu".
 
Eikös toi vasta tullut kaupunkiin. Montako päivää saapumisen ja ekan linja-ajon välillä? Tiedätkö oliko tuo ihan normaalissa vuorossa, vai ylimääräinen (koe)vuoro?
Tuli kaupunkiin tällä viikolla, keskiviikkoiltana. Juuri saapuneena.

Tänä aamuna (16.11.) se tosiaan liikkui jo ihan normaalisti linjalla (13), ja ajot ovat jatkuneet päivälläkin ihan yhtenä vaununa (ja vuorona) muiden joukossa. Tässä aamutuimaan Länsi-Pasilassa ja tässä Itä-Pasilassa alkuiltapäivästä.

Tuolla kuvissa näkyy aikatietona kuvien lataamisaika, ei kuvaamisaika. Tuo joitakin kuvia koskeva ilmiö näyttää jatkuvan, täytyy tehdä vikailmoitus palveluntarjoajan helpdeskiin. Tämän aamun aamukuva on otettu kameran kellon mukaan klo 7.11., iltapäiväkuva 13.45.
 
Helsinki 17.11.2025

Linjalla 4 nyt kolme X54-vaunua: 630, 632 ja 633. Tätä ennen kolme X54:ää on toteutunut vain parina sunnuntaina. Nyt X54-kaluston määrä kantakaupungin ratikan puolella mahdollistaa tämän määrän myös arkena.
 
Ti 18.11.
KLOY 458 on saanut Liikenneturvan pinkit Muista heijastin-mainosteipit. En ole varma onko ollut kuinka pitkään.
 
22.11.2025 15:28 - 16:00 | 10, 10H, 1T, 4, 4H, 4HO, 4HR

Linjat 1T, 4 ja 10, Poikkeusreitti: Ajetaan Ylioppilastalo - Kamppi - Runeberginkatu - Ooppera. Pysäkit Lasipalatsi, Kansallismuseo ja Hesperian puisto jäävät ajamatta., Syy: Tekninen vika, Arvioitu kesto: 15:28 - 16:00
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Edellisen lisäksi joulukadun avajaisten takia ratikat ovat poissa Aleksilta sen itäisintä päätä lukuun ottamatta. Nelosen X54:siakin liikkuu sitten harvinaisemmilla alueilla eli Kruununhaassa ja Kaisaniemessä, samoin Kampissa ja Runeberginkadulla. Kampin - Töölön poikkeusreitti koskee vain pohjoiseen menevää liikennettä.
 
Viimeksi muokattu:
Edellisen lisäksi joulukadun avajaisten takia ratikat ovat poissa Aleksilta sen itäisintä päätä lukuun ottamatta. Nelosen X54:siakin liikkuu sitten harvinaisemmilla alueilla eli Kruununhaassa ja Kaisaniemessä, samoin Kampissa ja Runeberginkadulla. Kampin - Töölön poikkeusreitti koskee vain pohjoiseen menevää liikennettä.
Miksi X54:iä sijoitettiin neloselle, vaikka HSL:n ja KLOY:n mukaan Kruununhaka on todettu hyvin hankalaksi niille, vai eikö siellä sittenkään ilmennyt merkittäviä ongelmia?
 
Takaisin
Ylös