RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Alkuperäisiä vaatimuksia höllennettiin, kun eivät meinanneet saada tarjouksia muilta kuin nykyiseltä operaattorilta.
Olivatko alkuperäiset vaatimukset kohtuuttoman tiukkoja, kohde liian epäkiinnostava, vai osoittiko tämä sen, että kilpailutetaan vain kilpailutuksen ideologisesta innosta?
Alkuperäisiä vaatimuksia höllennettiin, kun eivät meinanneet saada tarjouksia muilta kuin nykyiseltä operaattorilta.
Olivatko alkuperäiset vaatimukset kohtuuttoman tiukkoja, kohde liian epäkiinnostava, vai osoittiko tämä sen, että kilpailutetaan vain kilpailutuksen ideologisesta innosta?
Eiköhän ainoa todellinen syy ole ne kustannussäästöt.
Itselleni sinänsä ihan se ja sama kuka niitä junia ajaa kunhan junat kulkee.
No ei se ihan sama ole jos työntekijä maksaa ne selkänahastaan, en oikein näe miten säästöjä muualta saataisiin.
Voitko tarkentaa mitä ehtoja höllennettiin?
No ei se ihan sama ole jos työntekijä maksaa ne selkänahastaan, en oikein näe miten säästöjä muualta saataisiin.
Eikö palkat makseta työehtosopimusten mukaisesti? Ei mikään operaattori voi maksaa vähempää mitä sopimuksissa sanotaan. Työn tekemistä varmaan voidaan tehostaa entisestään ja esimerkiksi huollon/siivouksen puolella voi olla jossain tehostamisen varaa. Olen kyllä ollut itse Ilmalassa lähijunia siivoamassa jo vuosia sitten ja täytyy sanoa että ainakin se puoli oli jo silloin vedetty äärimmilleen. Vaikea kuvitella että ainakaan sieltä löysiä enää löytyy.
Eikö palkat makseta työehtosopimusten mukaisesti? Ei mikään operaattori voi maksaa vähempää mitä sopimuksissa sanotaan. Työn tekemistä varmaan voidaan tehostaa entisestään ja esimerkiksi huollon/siivouksen puolella voi olla jossain tehostamisen varaa. Olen kyllä ollut itse Ilmalassa lähijunia siivoamassa jo vuosia sitten ja täytyy sanoa että ainakin se puoli oli jo silloin vedetty äärimmilleen. Vaikea kuvitella että ainakaan sieltä löysiä enää löytyy.
Aina voi tehdä kuin kilpailutukseen osallistuva Arriva Ruotsissa: palkanalennus uudella nimikkeellä! :lol:
"Arriva vill göra om tågvärdarna på Pågatågen till något man kallar kundvärdar utan säkerhetstjänst – och samtidigt sänka lönerna mycket kraftigt. Arriva erbjuder den nya personalkategorien drygt 18000 kronor i månadslön. En tågvärd tjänar idag mellan 24000 och 30000 beroende på antal år i yrket."
(https://lokforaren.wordpress.com/2018/08/30/personal-i-chock-efter-arrivas-utspel/)