RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on kyllä siinä mielessä ongelmallinen asia, että yksikin pyörä sopivasti siihen "monitoimitilan" kaiteeseen kiinnitettynä voi estää täysin pyörätuolin pääsyn sille tarkoitettuun paikkaan...
Toivottu päätös, mutta saa nähdä kuinka pahasti ruuhkautuvat junat, jos veikkaukseni että pyöriä alkaa tulla kahdenkäden sormin toteutuu. Ongelmia arvatakseni 1) Aamu-ja iltapäiväruuhkat ei kaupunkirata tiheyksisisillä linjoilla 2) Pasilaa lähellä olevat junat etelään päin mennessä tapahtumien yhteydessä (esim. vappu) mm. Pohjois-Haaga, 3) Pasilasta pohjoiseen työmatkalaisten iltapäiväruuhka-aikaan edelleen lastenrattailla (varsinkin ei kaupunkiratatiheyksissä linjoissa esim. S, Z) 4) nopeisiin juniin pyrkivät Leppävaarassa ja Tikkurilassa aamuruuhkassa (esim. H-juna) 5) Viikonloppujunat ajataan usein vähemmillä (eli yhdellärungoilla) ja jopa I-junalla sunnuntai aamupäivisin puolen tunnin vuoroväli.
Lisäksi kaikkia juniahan ei ajeta(ne) tulevaisuudesakaan sm5 junilla vai onko Z, H ja R siirtymässä sellaisiksi?
Pyörätuoli on kyydissä joka kerta, kun vien poikani junaan, joten toisille meistä ongelma on yleinen...Pyörätuolilla kulkijoita on junissa ihan olemattoman vähän, kyseinen ongelma siis esiintyy äärimmäisen harvoin.
Ajatuskatko U- ja R-junia tarkoitin. Näitä tuskin laitetaan sm5-kalustoksi mutta käsitän uutisen niin että niissäkin saa matkustaa HSL-alueen sisällä pyörän kanssa esim. Leppävaara-Helsinki, Pasila-TikkurilaNiin. S- ja H-juniahan ei ollut vuoteen...
Ajatuskatko U- ja R-junia tarkoitin. Näitä tuskin laitetaan sm5-kalustoksi mutta käsitän uutisen niin että niissäkin saa matkustaa HSL-alueen sisällä pyörän kanssa esim. Leppävaara-Helsinki, Pasila-Tikkurila
Riihimäen ja klo 16.35 kirjantunnuksettoman taajamajunan (joka kuitenkin pysähtyy Keravalla) osaltahan näitä ajetaan jopa eil-kalustolla matkustajamäärän takia. Myös yksi aamujuna Z on Eil-runko. Muut eil-kalustot taitavat olla D-junina (oma arvaus)?
Lisäksihän kohta Siuntio ja mahdollisesti Järvenpää liittyvät Hsl:n joten D-junatkin tulevat edun piiriin.
Lisäksihän kohta Siuntio ja mahdollisesti Järvenpää liittyvät Hsl:n joten D-junatkin tulevat edun piiriin.
Toki voi pyörä olla lastenvaunujenkin tiellä, mutta näkee sitten.
Vähän makuasia, kumpi on kumman tiellä. Lastenvanumammalla ja fillaristilla voi olla toisistaan poikkeava näkemys tästä.
Lähtökohtaisesti polkupyörä on myös huomattavasti helpompi siirtää pois tieltä. Varsinkin HSL-alueen suht lyhyillä matkoilla tuntuisi aika erikoiselta että jättää pyörä muiden tielle ja mennä itse istumaan junan toiseen päähän..Konduktöörin kertoma virallinen linjaus on, että junan monitoimitilan ykköskäyttäjä on pyörätuolin käyttäjä, kakkosena lastenvaunut ja vasta kolmantena pyörät. Pyörä siis ei saa olla siellä näiden muiden tiellä, lastenvaunut taas kyllä saavat olla pyörien tiellä.
Vaan onpa tätäkin nähty, ihan liian usein. Ja vielä lukolla kiinni kaiteessa.Varsinkin HSL-alueen suht lyhyillä matkoilla tuntuisi aika erikoiselta että jättää pyörä muiden tielle ja mennä itse istumaan junan toiseen päähän..