RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,800
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
HSL-hallitus sanoi:Etelä- ja Länsi-Helsingin linjastosuunnitelma
Hallitus muutti yksimielisesti Etelä- ja Länsi-Helsingin linjastosuunnitelmaa ja hyväksyi muutetun esityksen ohjeellisena noudatettavaksi talviliikenteen 2012 alusta lähtien. Hallitus lisäsi linjan 17 Kruununhaka-Kamppi-Viiskulma. Hallitus päätti, ettei raitiolinja 4:n yöliikennettä lakkauteta, jolloin linjan 18 N ehdotettu jatkaminen Katajanokalle jää pois.
Etelä- ja Länsi-Helsingin linjastosuunnitelma sanoi:Jos linja 17 päätetään perustaa, on liikennöintikustannukset katettava karsimalla muita palvelutasolisäyksiä vastaavalla summalla. Mahdollisia karsintakohteita ovat esim. seu-raavat tämän suunnitelman ulkopuolelta suunnitellut lisäykset:
-varhaisaamuun linjoille 14, 18, 20N, 39N, 43, 63, 64N, 67, 68, 71, 75 ja 77 suunniteltujen lisälähtöjen peruminen (säästö enimmillään 240 600 €)
-linjan 79 päiväliikenteen tihentämisen peruminen (säästö 195 000 €)
-linjojen 65A ja 66A ruuhka-ajan vuorovälin tihentäminen suunniteltua vä-hemmän (säästö 140 000 €).
-linjan 57 sunnuntailiikenteen aloittamisen peruminen (säästö 136 000 €)
-linjan 23 ruuhka-ajan vuorovälin tihentämisen peruminen (säästö 152 000 €)
Uusi linja 17 on tällainen:
Bussilinja 17 alkaa ajaa syysliikenteen alusta lähtien väliä Kruununhaka – Viiskulma arkisin n. klo 8 – 17.
Kukakohan tuolla oikeasti kulkee?
Ei ole tarkoituskaan, että kukaan kulkee. Ei 18:lla kuljeta nykyäänkään. 17 kattaa tuosta 18:n nykyisestä potista noin puolet, 55 toisen.