RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Muuten mielettömän hyvä asia, mutta minkä takia pitää olla uutta kalustoa että uusi Y ja X -juna voisi pysähtyä Espoon keskuksessa? Koska uusi Y ja X juna ei olisi ollenkaan mikään puolikaukojuna jonka on päästävä mahdollisimman nopeasti Karjaalle asti, niin olisi toivottavaa että se pysähtyisi edes Leppävaaran ja Masalan välillä olevalla suurimmalla asemalla Espoon keskuksessa. HSL-kunnat maksavat junan likennöinnistä 1.3 milliä/v, Siuntio vain 300.000 joten HSL-aluetta sen soisi ennemmin palvelevan.Lue uutinen HSL:n sivuilta...
"Helsingin ja Siuntion välille on tulossa Y-junakokeilun myötä arkipäivien ruuhka-aikoina kahdeksan lähtöä: neljä lähtöä molempiin suuntiin. Uuden Y-junan asemat ovat aluksi Helsinki, Pasila, Leppävaara, Masala, Kirkkonummi ja Siuntio. Myöhemmin, kun liikenne voidaan hoitaa kokonaan uudella junakalustolla, Y-juna pysähtyy myös Huopalahdessa ja Espoossa."
Muuten mielettömän hyvä asia, mutta minkä takia pitää olla uutta kalustoa että uusi Y ja X -juna voisi pysähtyä Espoon keskuksessa? Koska uusi Y ja X juna ei olisi ollenkaan mikään puolikaukojuna jonka on päästävä mahdollisimman nopeasti Karjaalle asti, niin olisi toivottavaa että se pysähtyisi edes Leppävaaran ja Masalan välillä olevalla suurimmalla asemalla Espoon keskuksessa. HSL-kunnat maksavat junan likennöinnistä 1.3 milliä/v, Siuntio vain 300.000 joten HSL-aluetta sen soisi ennemmin palvelevan.
Sm5 kiihtyy ja hidastuu tehokkaammin kuin Sm1–2, eli samalla aikataululla ehtii pysähdellä useammin.
Tuleeko uusi kalusto olemaan Sm4 vai Sm5?