Tässä olisi kyllä voitu toimia toisin. Palauttaa kappaletavara rahtiliikenne kiskoille minne se kuuluukin. Vr olisi voinut tehdä oikean vihreän teon, kuin vaan maalata vaunut. Nämä nykyiset 60 tonnin ajoneuvoyhdistelmät, kun eivät kuulu Suomen teille. Vetoautoa painavampi perävaunu on epävakaa hallita, seuraus nähtiin takavuosina. Muutoinkin on järjenvastaista, että rautatieliikenne operaattori hoitaa kappaletavarakuljetukset maanteitse. Ylen elävästä arkistosta löytyy vuonna 1962 tehty filmi "Tavara kulkee ketterästi kiskoilla". Jos tuolloin 50 vuotta sitten oli toimiva rautatielogistiikka järjestelmä, niin miksi se on ajettu alas ? Tämä Itella kauppa ei ainakaan aja asiaa, rahtien kiskoille siirtymistä yhtään eteenpäin, pikemmin homma menee taaksepäin. Nykyiset terminaalit rakennetaan kauaksi kiskoista, esim Hämeenlinnassa. Jos jotain haluttaisiin tehdä järkevästi, niin yhdistelmien painoja olisi laskettava, niin että auto ja perävaunu ovat saman painoisia. Tavaraliikenettä siirrettävä kiskoille, kun tällähetkelle junissa menee noin n. 20 - 25 % koko Suomen rahdeista, osuus tulisi nostaa jonnekkin 40 - 50 % tuntumaan. Autoliikennettä toki tarvittaisiin edelleenkin, joka paikkaan kun junalla ei pääse. Tavaraliikenne on avautunut kilpailulle vuonna 2007 ja ensimmäiset ovat aloittelemassa liikennettä. Jos Vr ei kiinnosta rautatielogistiikan kehittäminen, niin toivottavasti kilpailijoita kiinnostaa. Saataisiin rekka-ralli vähenemään teillä