- Liittynyt
- 22 Lokakuu 2005
- Viestit
- 3,382
Luonnokset netissä, joita saa kommentoida ennen päätöksentekoa: https://palvelut2.tampere.fi/e3/lomakkeet/3903
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on juuri Helsingissäkin ongelma, ajaisi edes 20.00 asti. Ja max 30 min väli. Tietyt linjat, kuten J33, pitäisi ajaa myöskin la-su.Ja sitten ku se vaan kulkee kerran tunnissa yms. niin ei sitä oikeen muut kykene hyödyntään kuin eläkeläiset.
Hukkaan menevät nämä rahat.
Pakettiauton tai ns pikkubussin kynnys on todella korkealla.
Kannattaisi seurata nousijakohtaista kulua. Helsingissä on sellaisiakin J-linjoja, joiden korvaaminen taksilla tulisi HSL:lle halvemmaksi.
Eivät ne mene, jos olisit perehtynyt ehdotukseen kunnolla ja tuntisit miten nuo asettuvat nykytilanteeseen. Saati tuntisit kuormitusasteen. Autopäiviä tuossa lisätään käsittääkseni yksi, korkeintaan kaksi.
Kynnys nousta kyytiin on kiinni täysin reitityksestä, aikataulusta, linjastorakenteesta, linjamerkinnöistä ja pysäkkikilvityksistä. Helsingissä eritoten Vuosaaren Joukot ovat todella suosittuja.
No Stadissa taitaa sosiaalivirastokin seistä maksajan paikalla. Vaikka kai sekin raha on samasta kokonaispotista.Hukkaan menevät nämä rahat. Pakettiauton tai ns pikkubussin kynnys on todella korkealla. Ainakin Helsingissä nuo ovat lähinnä mummojen seurustelukerhoja. Ihan hyvä niinkin, mutta väärältä momentilta niitä rahoitetaan, jos ne joukkoliikenteen kuluista otetaan. Kannattaisi seurata nousijakohtaista kulua. Helsingissä on sellaisiakin J-linjoja, joiden korvaaminen taksilla tulisi HSL:lle halvemmaksi.
Siinä olenkin samaa mieltä, että suunnitellut reitit ovat ihan hyviä. Mutta tällaiset pakettiautolinjat eivät ainakaan yhtä helposti houkuttele uusia käyttäjiä joukkoliikenteeseen, tietysti lukuunottamatta senioriväkeä. Tällaiset pitäisi ajaa oikealla pienkalustolla, ja tällä tarkoitan esim. jotakin midi-lahtikon tyyppistä kalustoa - esimerkiksi...Kynnys nousta kyytiin on kiinni täysin reitityksestä, aikataulusta, linjastorakenteesta, linjamerkinnöistä ja pysäkkikilvityksistä. Helsingissä eritoten Vuosaaren Joukot ovat todella suosittuja. Tampereella voidaan hyvin onnistua, kunhan kokonaisuus on selkeä ja toimiva, ja tiedotuksen ollessa kohdallaan.