- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Aikojen saatossa bussilinjoja on karsittu kovalla kädellä. Uudellamaalla on ollut monia menestyviä bussilinjoja, joista saattaa olla nykyään enää yksi ainokainen lähtö päivässä jäljellä, vain toiseen suuntaan.
Täältä Keravaltakin oli vielä vuonna 1999 useita linjoja Helsinkiin, yhteys Helsinki-Vantaalle, hyvät yhteydet Hyrylään ja monta vuoroa Järvenpäähän. Nykyään Helsinkiin menevät vain 633 ja 738, Hyrylään pääsee arkipäivisin, Helsinki-Vantaan vuoro lakkautettiin vuosia sitten ja Järvenpäähän on yksi vuoro päivässä.
Onneksi juna on kuitenkin pitänyt pintansa. Junia jopa lisättiin reilulla kävellä Keravan kaupunkiradan valmistuessa. Juna on kyllä nopea, mutta kauempana asemasta asuvia läheltä menevän bussin menettäminen kirpaisee.
Mikä on syynä tähän bussipuolen jatkuvaan karsintaan, ja minkä takia juna silti menestyy? Mihin matkustajat ovat kadonneet juuri 2000-luvun taitteessa ja minkä takia se ei ole heijastunut pahemmin junapuolelle?
Täältä Keravaltakin oli vielä vuonna 1999 useita linjoja Helsinkiin, yhteys Helsinki-Vantaalle, hyvät yhteydet Hyrylään ja monta vuoroa Järvenpäähän. Nykyään Helsinkiin menevät vain 633 ja 738, Hyrylään pääsee arkipäivisin, Helsinki-Vantaan vuoro lakkautettiin vuosia sitten ja Järvenpäähän on yksi vuoro päivässä.
Onneksi juna on kuitenkin pitänyt pintansa. Junia jopa lisättiin reilulla kävellä Keravan kaupunkiradan valmistuessa. Juna on kyllä nopea, mutta kauempana asemasta asuvia läheltä menevän bussin menettäminen kirpaisee.
Mikä on syynä tähän bussipuolen jatkuvaan karsintaan, ja minkä takia juna silti menestyy? Mihin matkustajat ovat kadonneet juuri 2000-luvun taitteessa ja minkä takia se ei ole heijastunut pahemmin junapuolelle?