Jyväskylän paikallisliikenne

Onko kukaan vielä havainnut vetybusseja linjalla? Itse en ole nähnyt
Ei ole havaintoja uusista vetybusseista. Eilen tuli havaittua sitäkin enemmän vanhoja Citeoita liikenteessä.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

1000169078.jpg
Yksi niistä useista eilen havaitsemistani vanhoista Citeoista oli linjalla 20
 
Viimeksi muokattu:
Tuli muuten mieleen, että kun taas kerran on kylmät säät tulossa ja lämmitystarve lisääntyy, niin onkohan Yutongeissa, Volvoissa ja uusissa VDL:issä sekä Caetanoissa ollenkaan mahdollisuutta säätää lämpötilaa alemmas, koska talvellahan ihmisillä on yleensäkin paksusti vaatetta ja se yhdistettynä lämpimään bussin sisätilaan, tulee aika nopeasti tunkkainen ja heikko olo.

Tämä ongelma varsinkin ollut Citywideissa menneinä talvina, mutta onko tietoa onko muissakin?
 
Tuolla
Keski-Suomeen olikin Lännestä saapunut #730 kaverina ainakin toinenkin ex. Vainiolainen, numerolle #711:

Tuli matkattua eilen Toivakkaan ja sieltä takaisin Jyväskylään. Osallistuin joukkoliikenneiltaan joka oli järjestetty Toivakan kirjastolla
Viesti yhdistetty automaattisesti:

1000169707.jpg
Viesti yhdistetty automaattisesti:

1000169712.jpg
Viesti yhdistetty automaattisesti:

1000169717.jpg
Viesti yhdistetty automaattisesti:

1000169732.jpg
Viesti yhdistetty automaattisesti:

1000169719.jpg
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Seuraavan kerran joukkoliikenneilta järjestetään Laukaassa 15.9.25 klo 17.30 - 19.00 ja Äänekoskella 30.9.25 klo 17.30 - 19.00
 
Viimeksi muokattu:
Piipahdin Jyskylässä varta vasten tutustumassa vetybusseihin, syynä Portugali (maa joka on valloittanut sydämeni). En huhtikuisella Portugalin matkalla tiennyt, että Caetanon pääkonttori sijaitsi vain noin kilometrin päässä D-linjan eräältä "metro"asemalta. Yhtiön dieselbussit ovat tuttua tutumpia Madeiralta. Sillä silmällä tutustuin yhtiön H2.City Gold -linkkiin. Mielestäni matkustus ei poikennut mitenkään tavallisesta sähköbussista. Tuli sellainen tunne, että penkkien välietäisyys oli pienempi kuin tavallisesti. Onneksi meikämustikka ei ole sellainen kaksimetrinen hongankolistaja, joka joutuisi istumaan polvet suussa. Näkyi olevan tuplaikkunat, vaikka ensisilmäyksellä luulin ikkunoita yksilasisiksi.

Kuljettaja kertoi, että ratin vääntäminen tuntui raskaammalta. Syyksi hän arveli, että akut sijaitsevat kuljettajan/etuoven yläpuolella. Muuten ei hänen mukaan ajaminen eronnut tavallisesta sähköbussista. Caetanon kotisivuilla täyssähköbussin kantomatka on 460 km, kun taas vetymallilla 600 km. Toisaalla olen nähnyt lukemat 300 km vs. 400 km.

Cefmof -säätiö kertoo, että Jyväskylän vedyn tankkausasemalle asennetaan vuoden loppupuolella tuotantoyksikkö, josta saadaan vetyä ensi vuoden puolella. Kuljettaja mainitsi, että KAJ:n varikollekin olisi tulossa (tai on jo tullut?) oma tuotantoyksikkö.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Linja-karttamotkottaja jälleen vauhdissa. Kaupungin karttapalvelussa ei kesällä ollut linjakarttaa. "Päivitetty" versio tuli tänä vuonna nopeasti. Tosin karttaa ei kuitenkaan ole päivitetty, koska siinä on edelleen ainakin kaksi viimevuotista virhettä: Kortepohjassa linjojen S4 ja S4 päättäri (po. S3 ja S4) sekä Palokassa (27) kun po. (S6). Uutena virheenä linjojen 9 ja 9K päättäri on kartan mukaan Savulahdessa, kun po. Palokan marketeilla
 
Viimeksi muokattu:
Piipahdin Jyskylässä varta vasten tutustumassa vetybusseihin, syynä Portugali (maa joka on valloittanut sydämeni). En huhtikuisella Portugalin matkalla tiennyt, että Caetanon pääkonttori sijaitsi vain noin kilometrin päässä D-linjan eräältä "metro"asemalta. Yhtiön dieselbussit ovat tuttua tutumpia Madeiralta. Sillä silmällä tutustuin yhtiön H2.City Gold -linkkiin. Mielestäni matkustus ei poikennut mitenkään tavallisesta sähköbussista. Tuli sellainen tunne, että penkkien välietäisyys oli pienempi kuin tavallisesti. Onneksi meikämustikka ei ole sellainen kaksimetrinen hongankolistaja, joka joutuisi istumaan polvet suussa. Näkyi olevan tuplaikkunat, vaikka ensisilmäyksellä luulin ikkunoita yksilasisiksi.

Kuljettaja kertoi, että ratin vääntäminen tuntui raskaammalta. Syyksi hän arveli, että akut sijaitsevat kuljettajan/etuoven yläpuolella. Muuten ei hänen mukaan ajaminen eronnut tavallisesta sähköbussista. Caetanon kotisivuilla täyssähköbussin kantomatka on 460 km, kun taas vetymallilla 600 km. Toisaalla olen nähnyt lukemat 300 km vs. 400 km.

Cefmof -säätiö kertoo, että Jyväskylän vedyn tankkausasemalle asennetaan vuoden loppupuolella tuotantoyksikkö, josta saadaan vetyä ensi vuoden puolella. Kuljettaja mainitsi, että KAJ:n varikollekin olisi tulossa (tai on jo tullut?) oma tuotantoyksikkö.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Linja-karttamotkottaja jälleen vauhdissa. Kaupungin karttapalvelussa ei kesällä ollut linjakarttaa. "Päivitetty" versio tuli tänä vuonna nopeasti. Tosin karttaa ei kuitenkaan ole päivitetty, koska siinä on edelleen ainakin kaksi viimevuotista virhettä: Kortepohjassa linjojen S4 ja S4 päättäri (po. S3 ja S4) sekä Palokassa (27) kun po. (S6). Uutena virheenä linjojen 9 ja 9K päättäri on kartan mukaan Savulahdessa, kun po. Palokan marketeilla
Varikolla on ainakin näkynyt jo olevan kyseinen tuotantoyksikkö ja näin sen kun nostivat nosturilla sitä paikalleen, mutta vaikuttaa odottavan komponentteja, kun näyttää äkkiseltään olevan vielä kaikki jo olemassa olevat komponentit niinsanotusti ''avaamattomissa pakkauksissa''.
 
Takaisin
Ylös