Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tällä viikolla niiden oli ilmeisesti tarkoitus aloittaa linjalla 9, mutta datan mukaan ei yhtään näkynyt. Tankkausasema ei nähtävästi ole vielä toiminnassa.Onko kukaan vielä havainnut vetybusseja linjalla? Itse en ole nähnyt
Minkä datan? Onko siitä jotain dataa saatavilla?Tällä viikolla niiden oli ilmeisesti tarkoitus aloittaa linjalla 9, mutta datan mukaan ei yhtään näkynyt. Tankkausasema ei nähtävästi ole vielä toiminnassa.
Minä käytän sellaista kuin Timey. Selaimen kautta tai sovelluksella. Siellä näkyy kartalla linjanumero, ja sitä klikkaamalla näkyy bussin numero tai rekisterinumero. On siellä myös pysäkkitiedot, aikataulut yms. Ja myös muista maista.Minkä datan? Onko siitä jotain dataa saatavilla?
Tämän yksilön kuvasin tänä iltana 31.8. siirtoajossa.Keski-Suomeen on rantautunut Lännestä Koiviston Auto Jyväskylän varikolle GPA-303 ja saanut kylkinumeron #730.
Outoa, itse ajattelin että se olisi saatu loppuun juuri ja juuri siihen 8.9., kun sitä on aika nopealla aikataululla työstetty. Yhtenä päivänä oli koko katu aivan auki ja sulatusputket avoimena näkyvissä ja eilen oli jo päällystetty.Linkkikeskuksen muutto Vapaudenkadulle viivästyy. https://linkki.jyvaskyla.fi/uutinen/2025-09-01_linkkikeskuksen-muutto-vapaudenkadulle-viivastyy
Tuli matkattua eilen Toivakkaan ja sieltä takaisin Jyväskylään. Osallistuin joukkoliikenneiltaan joka oli järjestetty Toivakan kirjastollaKeski-Suomeen olikin Lännestä saapunut #730 kaverina ainakin toinenkin ex. Vainiolainen, numerolle #711:
![]()
09 Syyskuu: Koiviston Auto Jyväskylä 711
ridansuuphoto.1g.fi
Varikolla on ainakin näkynyt jo olevan kyseinen tuotantoyksikkö ja näin sen kun nostivat nosturilla sitä paikalleen, mutta vaikuttaa odottavan komponentteja, kun näyttää äkkiseltään olevan vielä kaikki jo olemassa olevat komponentit niinsanotusti ''avaamattomissa pakkauksissa''.Piipahdin Jyskylässä varta vasten tutustumassa vetybusseihin, syynä Portugali (maa joka on valloittanut sydämeni). En huhtikuisella Portugalin matkalla tiennyt, että Caetanon pääkonttori sijaitsi vain noin kilometrin päässä D-linjan eräältä "metro"asemalta. Yhtiön dieselbussit ovat tuttua tutumpia Madeiralta. Sillä silmällä tutustuin yhtiön H2.City Gold -linkkiin. Mielestäni matkustus ei poikennut mitenkään tavallisesta sähköbussista. Tuli sellainen tunne, että penkkien välietäisyys oli pienempi kuin tavallisesti. Onneksi meikämustikka ei ole sellainen kaksimetrinen hongankolistaja, joka joutuisi istumaan polvet suussa. Näkyi olevan tuplaikkunat, vaikka ensisilmäyksellä luulin ikkunoita yksilasisiksi.
Kuljettaja kertoi, että ratin vääntäminen tuntui raskaammalta. Syyksi hän arveli, että akut sijaitsevat kuljettajan/etuoven yläpuolella. Muuten ei hänen mukaan ajaminen eronnut tavallisesta sähköbussista. Caetanon kotisivuilla täyssähköbussin kantomatka on 460 km, kun taas vetymallilla 600 km. Toisaalla olen nähnyt lukemat 300 km vs. 400 km.
Cefmof -säätiö kertoo, että Jyväskylän vedyn tankkausasemalle asennetaan vuoden loppupuolella tuotantoyksikkö, josta saadaan vetyä ensi vuoden puolella. Kuljettaja mainitsi, että KAJ:n varikollekin olisi tulossa (tai on jo tullut?) oma tuotantoyksikkö.
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Linja-karttamotkottaja jälleen vauhdissa. Kaupungin karttapalvelussa ei kesällä ollut linjakarttaa. "Päivitetty" versio tuli tänä vuonna nopeasti. Tosin karttaa ei kuitenkaan ole päivitetty, koska siinä on edelleen ainakin kaksi viimevuotista virhettä: Kortepohjassa linjojen S4 ja S4 päättäri (po. S3 ja S4) sekä Palokassa (27) kun po. (S6). Uutena virheenä linjojen 9 ja 9K päättäri on kartan mukaan Savulahdessa, kun po. Palokan marketeilla