Kai Sillanpää
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 29 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 295
Sekalaisia kuvia Baltiasta 1 - 4.9.2016: https://www.flickr.com/photos/51934812@N03/albums/72157670221838563
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kuvista päätellen omaat tietoa siitä, että havaitaanko Venäjällä edelleen perinteiset johdinautot toimiviksi vai kokeillaanko siellä akkusähköbusseja ?
Onko jossain vahvistettua tietoa siitä, että Tallinnassa toimittaisiin juuri noin? Siellähän on luovuttu johdinautoliikenteestä kuluvan vuosikymmenen aikana useilla linjoilla (2, 6, 7 ja 9), ja ainakin niiden linjojen osalta korvaajina ovat olleet paitsi perinteiset diesellinja-autot, myös sähköavusteiset dieselbussit, joissa polttomoottori on käynnissä lähes koko sen ajan, kun bussi liikkuu.(esim Viro ilmeisesti korvaa johdinautot sähköbusseilla)
Tallinnassa on myös suunniteltu raitiotielinjoja Mustamäelle ja Lasnamäelle. Mikä sitten toteutuu ja mikä ei on toki arvoitus tässä vaiheessa. Rollikkalinjoja siellä on kuitenkin niin vähän että en ihmettelisi mikäli kyllästyvät lankavaunuihinsa jo aiemmin, myyvät ne pois ja korvaavat dieselmoottorivaunuilla. Toisaalta lienee halvempaa pitää olemassaolevat rollikkalinjat toistaiseksi kun polttoaineen hinnat taitavat kuitenkin olla korkeammat kuin niiden käyttämän sähkön hinta...?Täältä foorumilta muistan lukeneeni että Solarikset ajetaan loppuun ja sen jälkeen uusia johdinautoja ei hankittaisi.