Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
HelB:eillä 725, 726, 804 ja 812 on ajoneuvoliikennerekisterissä liikenteestä poisto (ulkomaille poisto). Olisivatko lähteneet Ukrainaan? Kaikki noista ovat olleet vielä tammikuussa HSL-liikenteessä.
Kuukankolle tiedoksi myös että Pohjolan liikenteeltä on jo poistunut kaikki vanhanmalliset Ivecot sekä Scalat 723-725 ja Volvo 870 (tarkista autojen rekisteritiedot jos et usko).
Maailmassa lienee tärkeämpiäkin tehtäviä kuin kalustolistojen päivittäminen. Joukkoliikenneharrastus on sellaista, että sitä tehdään silloin kun on harrastusfiilis.Olivat uudenvuodenaattona viimeistä päivää ajossa, ja olisin odottanut että olisit päivittänyt Pohjolan liikenteen kalustolistaa jo uudenvuodenpäivänä tai tyyliin 2.1-4.1.
Vähiksi käyvät kyllä Scaniat Pohjolan liikenteellä, enää 7 Scalaa jäljellä. Niinkuin Volvot Nobinalla. Saa nähdä kauan PL pitää noi Scalat vielä ajossa.
Voiko noista ylempänä listatuista rekisterissä olevista, mutta ei enää HSL-liikenteessä käytettävistä, jokunen kelvata vaikkapa vara-autoksi jonnekin Kotkaan?
Ajattelinkin ensi sijassa PL:n omissa väreissä olevia autoja, ja niitäkin Kotkan osalta siihen saakka, kunnes sähkökäyttöiset VDL:t saadaan oikeasti ajoon. Bussien värin vaihtaminen, jos siihen jostain syystä pitäisi mennä, on mahdollista tehdä maalamista edullisemminkin, esimerkiksi teippaamalla.Periaatteessa kyllä. Käytännössä taas tuskin olisi järkevää maalata HSL-väreissä olevia busseja toisiin väreihin, kun Kotkassa ja Kuopioissa on jo nytkin sopivaa varakalustoa ja Kotkaan on vielä tulossa uudet sähköbussit, jotka vapauttavat sieltä vielä lisää busseja.
Onkohan osa PL:n 8900LE-teleistä 601-619 jo poistettu? Tutkan mukaan autot 601, 607, 609, 611, 613, 615, 617 ja 618 eivät ole olleet linjalla yli kahteen viikkoon.
Kyllä nuo lähti kolmannessa erässä Ukrainaan. Lisäksi lähti 628 JIJ-330. Viisi autoa siis.