Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 5,928
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Alunperin olin ajatellut kuvata enemmän tunneliasemilla. Ne ovat kuitenkin päiväsaikaan niin vilkkaita paikkoja, että kuvaaminen oli kovin hankalaa. Gelsenkirchenissä kaiken uhallakin päätin ottaa tunnelikuvia, jotta sellaisista edes jotain muistoja jäisi.Hyvä kuvasetti muuten, mutta harmittavan vähän kuvia tunneliasemilta.
Myös "katuratikat" on johdettu kaupunkien ydinkeskustoissa tunneliin. Muuten etuisuudet on toteutettu liikennevaloin. On todettava, että raitiovaunuja sääteleviä liikennevaloja ei ole noissa kaupungeissa mielestäni lainkaan niin tiheässä kuin esim. Helsingissä. Vaikka ratikka Saksassakin silloin tällöin joutuu odottamaan liikennevaloissa, sellaiseen käytettävä aika jää kuitenkin vähiin. Tosin kaupunkien välillä on eroja. Düsseldorfissa (joka ei ole enää Ruhrin aluetta) raitiovaunut (linjat 701 - 719) juuttuvat paikoin jopa pahemmin autojonoihin kuin Helsingissä.Ruhrin alueen raitiotiet taitavat siten olla ihan normaalin katuratikan oloisia. Millaisia etuuksia ratikoilla oli liikenteessä tuolla suunnalla?