RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Lauttasaarta rangaistaan nyt sitten jostain syystä oikein kovalla kädellä
Lauttasaarta rangaistaan nyt sitten jostain syystä oikein kovalla kädellä. Koko ajan on luvattu, että metrosta huolimatta keskustabussi säilyy. Vaan eipä ole säilymässä, Höseli tahtoo viedä 21:n Eiraan.
https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/liikennointisuunnitelma_2018_2019.pdf
Linjan 17 reitti muuttuu taas. Se katkaistaan eteläpäästään Munkkisaareen ja pidennetään pohjoispäästään Kallioon, Viiskulmaan ei enää ajeta.
Vuoroväliä tihennetään 20 minuuttiin nykyisestä puolesta tunnista.
Minä en kyllä keksi, mitä hyötyä on 21:n kääntämisestä Eiraan, kun ei sillä kuitenkaan pääse Eirasta oikein mihinkään minne olisi kysyntää. Minulla ei ole kysyntädataa käytettävissäni, mutta veikkaisin ettei Eiran ja Ruoholahden/Lauttasaaren välinen kulkeminen ole mitenkään vilkasta.Eteläisen kantakaupungin näkökulmasta 17 ja 21 muutokset ovat oikein hyviä.
Tuskin ainakaan nykyään, kun se on mahdollista lähinnä kävellen tai autolla.Minä en kyllä keksi, mitä hyötyä on 21:n kääntämisestä Eiraan, kun ei sillä kuitenkaan pääse Eirasta oikein mihinkään minne olisi kysyntää. Minulla ei ole kysyntädataa käytettävissäni, mutta veikkaisin ettei Eiran ja Ruoholahden/Lauttasaaren välinen kulkeminen ole mitenkään vilkasta.
Mikä järki tuossa 17:n pohjoispään jatkossa edes on? Koko jatko-osahan on päällekkäinen kolmosen ja ysin kanssa ja minun on hankala kuvitella, että tuolta Kalliosta olisi erityistä kysyntää suoralle yhteydelle Kruunuhakaan. Linjoilla se olisi sentään täydentänyt kohtuullisen harvasti kulkevan 502:n tarjontaa, mutta ratikkakiskojen varrelle on hankala nähdä tuota tarvettakaan.
Eli 1A piti lopettaa, jotta saadaan 17 kulkemaan bussilinjana samaa reittiä Eirasta Kallioon saakka? :lol:
Yhdistetään samalla vaivalla 17 ja 51, niin saadaan bussi 1A:n koko matkalleViittaa kyllä vahvasti,että pidennyksellä yritetään korvata edesmennyttä 1A:ta. Karhupuistossa ei päättäriä ole ollutkaan sitten joskus 60-luvun jolloin 51 edeltäjineen kääntyi siellä.
Eteläisen kantakaupungin näkökulmasta 17 ja 21 muutokset ovat oikein hyviä. Myös 15 lisävuorot Salmisaareen tulevat tarpeeseen.
Lauttasaaren kannalta tietysti 21 muutos on ikävä ja heijastelee laajemminkin Helsingin metron keskeistä ongelmaa: runkolinjaöverit, eli pakotetaan kaikki vähänkään "sinne päin" oleva liikenne yhdyskuntarakenteeseen nähden ylimitoitettuun runkolinjaan, ja palvelutasokin on sen jälkeen vähän "sinne päin".