Ei siitä ole paljonkaan iloa, kun se näyttää aina väärää linjaa ja näyttökin on huonossa paikassa kun siitä ei näe linjojen tuloaikaa samalla kun kävelemässä ohi. Ohitusaikanäyttöjen pitäisi näyttää kaikki linjat kerralla kaikilla vilkkailla pysäkeillä, jossa vaihtoehtona on kävely.
Nämä patterinäytöt ovat kyllä minustakin aika lailla yhtä tyhjän kanssa. Minä käytän noita minuuttinäyttöjä oikeastaan kahdella tavalla: joko kadulla ohi kävellessä kuten sinä, eli vilkaisen, jäisinkö odottamaan ratikkaa vai kävelenkö perille. Silloin ei mennä katoksen sisäpuolelle ollenkaan saatikka että ruvettaisiin odottelemaan, milloin näyttö suvaitsee kertoa sen tiedon tai ne tiedot, joita minä tarvitsen. Tai käytän näyttöjä siihen, että yhdessä ratikassa istuessani vilkaisen, milloin seuraava jonkin potentiaalisen vaihtolinjan vaunu tulee. Eli vaikka matkalla Munkasta Kamppiin tsekkaan Oopperalla, milloin 3T on tulossa. Jos se tulee ihan kohta, vaihdan. Jos ei, menen nelosella Lasipalatsille ja kävelen. Tällaiseen noista patterinäytöistä ei ole mitään hyötyä.
Kaikista hauskinta patterinäyttöjen kanssa oli se, että kun ne piti hankkia, niillekin tietysti laskettiin H/K. Se tehtiin niin, että vedettiin hihasta joku aikasäästö, jonka mukaan matkustajien aikaa jotenkin säästyy siitä että patterinäyttö kertoo, milloin bussi tulee. Näitä säästöminuutteja sopivasti laskeskelemalla saatiin sitten ikään kuin osoitettua, että kannattaa hankkia satoja tällaisia vempuloita. :lol:
---------- Viesti lisätty kello 0:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:05 ----------
Muu linjasto todellakin kiitti ja kumarsi kun vitonen hoiti myöhästelyn kaikkien puolesta.
No sanopa muuta. Ja museoliikenne kirosi

Vaikea se on ymmärtää, miten vitonen saattoikin kulkea niin epätäsmällisesti. Arjesta ei ole samalla lailla kokemusta, mutta varsinkin lauantaisin tiheän vuorovälin aikaan nuo kulkivat kyllä ihan miten sattui. Melkein veikkaan, että ilman kieppiä aseman kautta vitonen olisi kulkenut aika lailla säännöllisesti.