RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onko se sitten hitaampi kuin vaikka HKL 164? Ja muutama lähtö viikossa, höh. Tietoa lisää tiedotus. Olisiko voitu enemmän ja paremmin tiedottaa?HSL sanoi:Hidas vaunu hidastaa muuta ratikkaliikennettä. Osa matkustajista ei ole myöskään rohjennut astua ratikan kyytiin, koska eivät ole tienneet, että ratikka on kaikille avoin ja matkan voi maksaa normaalilla matkalipulla.
Onko se sitten hitaampi kuin vaikka HKL 164? Ja muutama lähtö viikossa, höh. Tietoa lisää tiedotus. Olisiko voitu enemmän ja paremmin tiedottaa?
Ja Toinen linja menettää sen vähäisen säännöllisen ratikkaliikenteensä, vaikka eihän noissa kulttuuriratikan muutamassa vuorossa muutamana päivänä viikossa kovin paljon kehumista ollut.
HSL sanoi:Säännölliset kulttuuriratikkavuorot lopetetaan, koska vanhasta raitiovaunusta rakennettu kulttuurivaunu ei pysy muun ratikkaliikenteen tahdissa. Hidas vaunu hidastaa muuta ratikkaliikennettä. Osa matkustajista ei ole myöskään rohjennut astua ratikan kyytiin, koska eivät ole tienneet, että ratikka on kaikille avoin
Ei ollut koskaan liikenteen tukkeena, eli HSL:n väite, että se hidastaisi muuta ratikkaliikennettä, on täysin törkeän halveksiva ja asiaatuntematon. Kuka näitä tekstejä siellä laatii?
Miksi se olisikaan hitaampi, kun raitioliikenteen keskinopeus on vain laskenut ajoista, jolloin vaunu on tehty. Mannheimilaisten ”vika” on siinä, että ne ovat erilaisia kuin Nr:t ja Variot. Ja kun niitä on vähän, niitä ei osata ja haluta ajaa ja huoltaa. Kun ei synny kokemusta, siten niin ajo kuin huoltokin tuntuvat vaikeilta ja siksi ei ole haluja. Mutta tietenkin vanhanaikainen tekniikka on epämukavampaa niin käyttäjälle kuin huoltajallekin.Ei ollut koskaan liikenteen tukkeena, eli HSL:n väite, että se hidastaisi muuta ratikkaliikennettä, on täysin törkeän halveksiva ja asiaatuntematon.
Mannheimilaisten ”vika” on siinä, että ne ovat erilaisia kuin Nr:t ja Variot. Ja kun niitä on vähän, niitä ei osata ja haluta ajaa ja huoltaa. Kun ei synny kokemusta, siten niin ajo kuin huoltokin tuntuvat vaikeilta ja siksi ei ole haluja. Mutta tietenkin vanhanaikainen tekniikka on epämukavampaa niin käyttäjälle kuin huoltajallekin.
Sama ongelmahan on 4-akselisilla nostalgiavaunuilla. Vaikka ne on varustettu arkiliikennekäyttöön ja ne olivat Nr:ien ja Varioiden seassa ajossa vuosikaudet, nyt ne eivät ole. Ei vaunuissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta ei niitäkään enää osata käyttää ja huoltaa.
Compactin viestiin viitaten, kysymyshän on siitä, että kerrottaisiin todellinen syy eikä verukkeita. Mutta kulttuuriratikka ei ole romuraudan hintainen. Mahdatko tietää, paljonko sen rakentaminen maksoi?Mannet hankittiin tänne romuraudan hintaisena poistokalustona siltä varalta että Varioista luovuttaisiin, ei käyttöikänsä ylittäneen kaluston huoltoon paljon kannata nykyisillä työn hinnoilla alkaa panostaa.
Kaikki museo- ja nostalgiavaunut ovat ”epämukavia”. Juuri siksi monet ihmiset haluavat niillä matkustaa. Ympäri maailman, mutta myös Helsingissä.Kauhean epämukavia nuo olivat, hyvä vaan että niistä päästiin eroon normaaliliikenteessä.
Minulla on muistikuva, että sen tekeminen maksoi luokkaa 350.000 €. Mutta en ole varma. Luulisin, että asiasta löytyy HKL:n johtokunnan päätös, kunhan jaksaa kaivella noin vuodelta 2009.Mitäs se kulttuuriratikan rakentaminen sitten maksoi ?
Pienenä lohdutuksena (?) voin todeta, että muistat väärin. Hyväksytty kustannusarvio oli noin 134.000 €.Minulla on muistikuva, että sen tekeminen maksoi luokkaa 350.000 €. Mutta en ole varma.
Kiitos Hezec. Onneksi ei tarvitse itse aina kaivaa kaikkia dokkareita. No, esiintyihän tuossa luvussa sentään kolmonen.Pienenä lohdutuksena (?) voin todeta, että muistat väärin. Hyväksytty kustannusarvio oli noin 134.000 €.
Talvella lämpimiä ja sulavasti kulkevia vaunuja (ainakin 1 - 15)!Kauhean epämukavia nuo olivat, hyvä vaan että niistä päästiin eroon normaaliliikenteessä.