Kuopion paikallisliikenne

Kiva tämän päätöksen ensimmäinen liite, jota "ei julkaista netissä", joka kuitenkin on julkaistu netissä :)
Hymähdin sille vähän itsekin 😁

Kaikenlaisia oikaisuvaatimuksia on kyllä tullut vastaan, mutta tämä on jo kyllä koomisin. Valittajalla ei tunnu olevan mitään hajua mikä Waltti tai Lippu- ja maksujärjestelmä on ja miten se eroaa lippujen jälleenmyynnistä. Lisäksi pitäisi olla oikeus käyttää Vilkku -brändiä. Lisäksi väitetään silmät kirkkaina, että 123 842€ on suurempi kuin 188 663€.

Lähestulkoon kaikki lainkohdat, joihin oikaisuvaatimuksessa yritetään vedota, koskee nimenomaan tuota lippujen jälleenmyyntiä, jota saavat jatkaa kuten ennenkin, mutta kaupunki ei enää maksa siitä. Tätäkin tekevät jo Lahdessa ja Oulussa, joten mikään uusi juttu ei pitäisi olla. Myös paljon muuta koomista väärinymmärrystä sieltä löytyy, esimerkiksi napinaa siitä, että miksi Waltille maksetaan nousujen mukaan, vaikka lippu olisi PayIQ:n myymä.
Käytännössä lippujen jälleenmyynti tarkoittaa käytännössä juuri sitä että jälleenmyydään lippuja suoraan ja peritään siitä oma maksu tai myydään esimerkiksi kaukoliikenteen matkan kylkeen (kuten VR tai Onnibus tekee)

Ainoat markkinaoikeudessa menestymisen mahdollisuudet liittyy varmaan tuohon Waltin in-house -asemaan, mutta aika skeptinen olen senkin suhteen. Ehkäpä toisella asianajajalla?
 
Pohjolalla Kuopiossa kalustopulaa vai kuinka? Törmäsin siis internetin ihmeellisessä maailmassa kuvaan, jossa HSL-värinen Citea, PL 218 huristelee Kuopiossa. Näyttäisi kuvan perusteella saaneen myös paikalliset rahastuslaitteet. Onko jollain tarkempaa tietoa siitä, onko tuo pysyvämpikin ratkaisu vaiko vain jokin lyhyt vierailu?
 
Pohjolalla Kuopiossa kalustopulaa vai kuinka? Törmäsin siis internetin ihmeellisessä maailmassa kuvaan, jossa HSL-värinen Citea, PL 218 huristelee Kuopiossa. Näyttäisi kuvan perusteella saaneen myös paikalliset rahastuslaitteet. Onko jollain tarkempaa tietoa siitä, onko tuo pysyvämpikin ratkaisu vaiko vain jokin lyhyt vierailu?
Todennäköisesti kalustopulan takia lainassa.Olihan viimevuonnakin samanlainen tilanne kun PL 648 meni Tampereelle ajoon muutamaksi kuukaudeksi koko tämän ajan oli HSL-väreissä.
 
Todennäköisesti kalustopulan takia lainassa.Olihan viimevuonnakin samanlainen tilanne kun PL 648 meni Tampereelle ajoon muutamaksi kuukaudeksi koko tämän ajan oli HSL-väreissä.
Savon Sanomissahan muistaakseni oli tuosta jokin "uutinen" että kuinka HSL-väritteinen bussi ajelee Kuopion katuja. https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8958999 <- tuo toki maksumuurin takana, mutta jos jollain tunnuksia tuonne palveluun.
 
Takaisin
Ylös