Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,206
Länsiväylä-lehden uutisen innostamana kävin Espoossa koematkustamassa Transdevin käytössä olevilla kahdella akkusähköbussilla. Erityisesti näistä kahdesta sähköajoneuvosta TDF #3006 ja #3007 on useita kuvia tässä kuvastossa.
Nämä Linkkerit ovat huomattavan hiljaisia (sisältä tarkasteltuna), myös verrattaessa niitä samalla linjalla (e11) aiemmin koekäytössä olleisiin ulkomaalaisiin akkusähköbusseihin. Aika näyttää, onko tällaisella konseptilla tulevaisuutta, ja jos on niin missä laajuudessa. Käytettävyys ja taloudellisuus ratkaisevat paljon.
Kuvien Linkkerit ovat siis protoja. Autojen tietyt jutut, kuten ulkonäkö, varmasti herättävät huomiota. Esimerkiksi katolla oleva virroittimen suojus on edestä ja sivulta katsottuna melkoisen massiivisen näköinen. Ensimmäinen ajatus oli, mikä ihmeen pelastusvene tuonne katolle on nostettu... Kaksi proto-linkkeriä on siis saatu aikaan muuttamalla kaksi diesel-Kabusia sähkökäyttöisiksi ja tekemällä niihin erilaisia muitakin muutostöitä.
Nämä Linkkerit ovat huomattavan hiljaisia (sisältä tarkasteltuna), myös verrattaessa niitä samalla linjalla (e11) aiemmin koekäytössä olleisiin ulkomaalaisiin akkusähköbusseihin. Aika näyttää, onko tällaisella konseptilla tulevaisuutta, ja jos on niin missä laajuudessa. Käytettävyys ja taloudellisuus ratkaisevat paljon.
Kuvien Linkkerit ovat siis protoja. Autojen tietyt jutut, kuten ulkonäkö, varmasti herättävät huomiota. Esimerkiksi katolla oleva virroittimen suojus on edestä ja sivulta katsottuna melkoisen massiivisen näköinen. Ensimmäinen ajatus oli, mikä ihmeen pelastusvene tuonne katolle on nostettu... Kaksi proto-linkkeriä on siis saatu aikaan muuttamalla kaksi diesel-Kabusia sähkökäyttöisiksi ja tekemällä niihin erilaisia muitakin muutostöitä.