vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,198
Vs: Länsimetro
Lineaaritekniikka näyttää olevan vahvasti ehdoilla Länsimetroon.
Uuden metroyhtion venäläinen asiantuntijajäsen Otsir Alamrov on hieman raottanut länsimetroon ehdolla olevia teknisia ratkaisuja ja sanoo, että: "Lineaarimoottoritekniikka on erittäin hyvä ja uudenaikainen ratkaisu, sillä siinä ei ole juuri liikkuvia osia vaan tekniset osat ovat lähes huoltovapaat". Ko. tekniikan rakentamiskustannuskysymyksiin sekä Länsimetron kohdalla muutenkin paljon keskustelua herättäneeseen hintakysymykseen herra Alamrov vastaa hieman salaperaisesti myhäilleen: "Saimme lupauksen, etta valtion piikki on auki, mutta tätä ei pidä kertoa julkisuuteen kovin suureen aaneen. Lisaksi kiinalais-saksalainen yritys on sopivasti lupautunut sposoroimaan meitä.". Tiedossahan on, että Mucheniin suunnitteilla ollut maglev-projekti on peruuntumassa, joten saataisiinkohan maglev-tekniikkaa Helsingin metroonkin.
Esimerkiksi Vancouverin SkyTrain sekä monet muut metrot maailmalla toimivat juuri lineaaritekniikalla, jossa junan moottorin muodostavat radalla oleva anturi ja itse juna puolestaan toimii ankkurina. Se on siis kuin pitkittäin levitetty sähkomoottori.
Lisää tietoa Vancouverin SkyTrainista tästä linkista.
Lineaaritekniikka näyttää olevan vahvasti ehdoilla Länsimetroon.
Uuden metroyhtion venäläinen asiantuntijajäsen Otsir Alamrov on hieman raottanut länsimetroon ehdolla olevia teknisia ratkaisuja ja sanoo, että: "Lineaarimoottoritekniikka on erittäin hyvä ja uudenaikainen ratkaisu, sillä siinä ei ole juuri liikkuvia osia vaan tekniset osat ovat lähes huoltovapaat". Ko. tekniikan rakentamiskustannuskysymyksiin sekä Länsimetron kohdalla muutenkin paljon keskustelua herättäneeseen hintakysymykseen herra Alamrov vastaa hieman salaperaisesti myhäilleen: "Saimme lupauksen, etta valtion piikki on auki, mutta tätä ei pidä kertoa julkisuuteen kovin suureen aaneen. Lisaksi kiinalais-saksalainen yritys on sopivasti lupautunut sposoroimaan meitä.". Tiedossahan on, että Mucheniin suunnitteilla ollut maglev-projekti on peruuntumassa, joten saataisiinkohan maglev-tekniikkaa Helsingin metroonkin.
Esimerkiksi Vancouverin SkyTrain sekä monet muut metrot maailmalla toimivat juuri lineaaritekniikalla, jossa junan moottorin muodostavat radalla oleva anturi ja itse juna puolestaan toimii ankkurina. Se on siis kuin pitkittäin levitetty sähkomoottori.
Lisää tietoa Vancouverin SkyTrainista tästä linkista.
Viimeksi muokattu: