Eipä tuota Laamannintietä saisi mitenkään järkevästi jatkettua, koska luonnonsuojelualueen raja tulee vastaan. Lisäksi 70V:n kapasiteetti ruuhkahuipussa on jo käytetty, joten ruuhkassa pitäisi jatkossakin ajaa 67X:ää, jotta kaikki mahtuvat kyytiin.
Tarvittava Laamannintien jatko on vain noin 200 metriä. Tällöin Laamannintieltä tehtäisiin jatko 67:n nykyiselle kääntöpaikalle Torpparinmäentien ja Torpparinmäenpolun risteykseen. Vaihtoehtoisesti voitaisiin jatkaa Laamannintietä noin 150 metriä Laamanninpuiston vierestä Perintökaarentielle. Tarvittava tie (Perintökaarentien tai Asessorintien pää) on itse asiassa jo rakennettu, mutta suunniteltuna vain kevyen liikenteen käyttöön, joten vahvistustöitä pitäisi tehdä ja reitin pitäisi ehdottomasti olla vain bussikatu, jotta liikenne ei jyräisi liikaa urheilukentän vieressä.
Voitaisiin tehdä ratkaisu, jossa ruuhka-aikaan linja 70X ajaa 70V:n nykyistä reittiä, eli on pikalinja, joka ei palvele Torpparinmäen asukkaita. Torpparinmäen liikennetarve hoidettaisiin ruuhka-aikaan 67X:llä. Päiväsaikaan ja iltaisin liikenne hoidettaisiin 70V:llä. Ainakin silloin, kun 70V ei kulje, voitaisiin 611 reitittää Torpparinmäen kautta, mutta kyllä muulloinkin siinä olisi järkeä, sillä 611 ei ole mitenkään ruuhkainen linja suurimman osan ajasta ja kyytiin mahtuisi myös lisää väkeä. Hiljaisen ajan liikenne voitaisiin hoitaa myös jatkamalla 64 Torpparinmäkeen.
Parasta luonnonsuojelua on se, että bussiyhteydet paranevat ja autojen käyttö vähenee Torpparinmäessä. Linjalla 67 ei ole mitään mahkuja kilpailla henkilöautojen kanssa, kun se kiertelee niin paljon Pakilaa ja autolla pääsee suoraan Torpparinmäen liittymästä Tuusulanväylälle. Samalla Torpparinmäen poikittaisliikennettä voitaisiin parantaa linjaamalla linjan 514 reitti asuinalueen kautta, kun se nyt kulkee tuolla Vanhalla Tuusulantiellä, jonka varrella ei ole käyttäjiä.
Tulevaisuudessahan on suunnitteilla tehdä bussipysäkit Torpparinmäen moottoritieliittymään, mutta tämä toteutuu vasta 10-15 vuoden päästä, koska käyttäjiä ei tulisi kovin paljoa. Eipä varmaan, kun olisi pitkä matka asutukseen.
Itse jättäisin linjat s611 ja h67 rauhaan, sitäpaitsi s611 pitää palvella seutumatkustajia.
Jos s611 palvelee seutumatkustajia, miksi se sitten jää moottoritieltä pois jo Tuomarinkylän ABC:n kohdalla ja kulkee peltojen kautta Tammistoon? Helsingin aluettahan tuo on, josta se kulkee. Ketä palvelee tuo linjan 611 ja linjan 514 reitittäminen vanhan tien kautta, kun yhtä hyvin voisivat tulla moottoritieltä ulos vasta Tammiston liittymästä. Tai jos halutaan palvella torpparinmäkeläisiä, ajaisivat reilusti alueen läpi.
Kaiken kaikkiaan Torpparinmäen asukkaiden tilanne ei huononisi missään vaihtoehdossa, joko 70V ajaisi ilman ajoaikamenetyksiä alueen läpi ylimääräisenä linjana, jolloin se tulisi 67:n ja 67X:n päälle, tai bussiyhteydet pysyisivät nykyisellään, mutta HKL saisi kustannussäästöjä. Bonuksena kummassakin vaihtoehdossa saataisiin tuo 514 alueelle ja sitä kautta yhteydet Kehä I:lle, Tammistoon, lentoasemalle, Leppävaaraan, Tapiolaan ja Westendinaseman kautta Etelä-Espooseen.