En ole aiemmin kiinnittänyt tarkempaa huomiota tähän yksityiskohtaan ja käytäntöön linja-autojen siirroissa huolto- ja korjaustoiminnassa.
Luin Teknarin artikkelia ja havahduin tuohon käytäntöön vasta nyt.
Jos bussi hajoaa, C-kortillinen asentaja ei saa tuoda ehjää autoa rikkoutuneen tilalle, tai syyllistyy ajo-oikeudetta ajamiseen.
Artikkeli taitaa olla maksumuurin tai kirjautumisen takana.
tekniikanmaailma.fi
Laki sallii C-kortin omaavan asentajan siirtää tai koeajaa linja-autoa ilman matkustajia vain huolto- tai korjaustoimenpiteen taikka katsastamisen sitä edellyttäessä.
Lainsäätäjän tahtotila ja liikennettä valvovan viranomaisen tulkinta on siis, että jos linja-auto hajoaa ja tilalle pitää ajaa ehjä bussi, sitä ehjää bussia ei voi siirtää ilman voimassaolevaa D-ajo-oikeutta ja ilman ammattipätevyyttä.
Luin Teknarin artikkelia ja havahduin tuohon käytäntöön vasta nyt.
Jos bussi hajoaa, C-kortillinen asentaja ei saa tuoda ehjää autoa rikkoutuneen tilalle, tai syyllistyy ajo-oikeudetta ajamiseen.
Artikkeli taitaa olla maksumuurin tai kirjautumisen takana.
Pysäköinninvalvoja sakotti kahdesti Vantaalla – Näin hallinto-oikeus kumosi päätökset
Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen kertoi Ilta-Sanomissa, että tilapäisesti liikenteestä poistetun auton pysäköinnistä tielle tai kadulle voi
tekniikanmaailma.fi
Laki sallii C-kortin omaavan asentajan siirtää tai koeajaa linja-autoa ilman matkustajia vain huolto- tai korjaustoimenpiteen taikka katsastamisen sitä edellyttäessä.
Lainsäätäjän tahtotila ja liikennettä valvovan viranomaisen tulkinta on siis, että jos linja-auto hajoaa ja tilalle pitää ajaa ehjä bussi, sitä ehjää bussia ei voi siirtää ilman voimassaolevaa D-ajo-oikeutta ja ilman ammattipätevyyttä.