- Liittynyt
- 21 Marraskuu 2007
- Viestit
- 240
Hei,
Syksyllä 1998 HKL-bussiliikenteellä oli käytössään jo 17 kappaletta matalia teli- ja nivelbusseja. Aikataulukirjasta saa kuvan vaunujen suhteellisen matalasta käyttöasteesta. Matalat vaunut olivat sijoitettu nivellinjoille seuraavanlaisesti (kokopäivä + ruuhka):
18 / 2 + 0
20 / 1 + 1, viikonloppuisin 2 + 0
42 / 1 + 1, viikonloppuisin 2 + 0
64 / 2 + 0
65A / 2 + 0
Hypoteesini on, että Erottajan linjoilla 20 ja 42 on ollut oma selkeä kokopäivä+ruuhka vuoroparinsa. Jäljelle jää linjojen 18, 64 ja 65A kuusi kokopäivävuoroa, joille ei ainakaan aikataulussa näyttäisi olevan merkattuna omia ruuhkavuoropareja, mutta tuskin noinmontaa matalaa on varikollakaan kannattanut tyhjänpanttina seisottaa? Yksi matala jäisi vielä varallekkin.
Vuotta aikaisemmassa painoksessa, syksyltä 1997, tuolloin käytössä olleet kaikki kuusi matalaa näkyi aikatauluissa:
20 / 2 + 0
42 / 2 + 0
65A / 1 + 1, viikonloppuisin 2 + 0.
Syksyllä 1998 HKL-bussiliikenteellä oli käytössään jo 17 kappaletta matalia teli- ja nivelbusseja. Aikataulukirjasta saa kuvan vaunujen suhteellisen matalasta käyttöasteesta. Matalat vaunut olivat sijoitettu nivellinjoille seuraavanlaisesti (kokopäivä + ruuhka):
18 / 2 + 0
20 / 1 + 1, viikonloppuisin 2 + 0
42 / 1 + 1, viikonloppuisin 2 + 0
64 / 2 + 0
65A / 2 + 0
Hypoteesini on, että Erottajan linjoilla 20 ja 42 on ollut oma selkeä kokopäivä+ruuhka vuoroparinsa. Jäljelle jää linjojen 18, 64 ja 65A kuusi kokopäivävuoroa, joille ei ainakaan aikataulussa näyttäisi olevan merkattuna omia ruuhkavuoropareja, mutta tuskin noinmontaa matalaa on varikollakaan kannattanut tyhjänpanttina seisottaa? Yksi matala jäisi vielä varallekkin.
Vuotta aikaisemmassa painoksessa, syksyltä 1997, tuolloin käytössä olleet kaikki kuusi matalaa näkyi aikatauluissa:
20 / 2 + 0
42 / 2 + 0
65A / 1 + 1, viikonloppuisin 2 + 0.