Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tänään vaunussa 144 päädyn linjakilvessä luki "Tapiola", mutta kyljen linjakilvessä luki "Ei matkustajille". Muissa saman junan vaunuissa näytöissä näytti olevan oikea teksti (Tapiola).
Vuoroja on 36, ja ajokuntoisia junia 43. Joko tiedotteessa on virhe, ja se tarkoitti kuljettajapulaa, tai sitten huollossa on ongelmia, jolloin käyttöaste jää liian alhaiseksi.Tänään aamulla oli HSL:n liikennetiedotteen mukaan peruttu metrovuoroja kalustopulan vuoksi. Mistäköhän mahtoi johtua, kun tältä foorumilta on ainakin tullut se käsitys, että kalustoa olisi jonkin verran ylimääräistäkin?
Vuoroja on 36, ja ajokuntoisia junia 43. Joko tiedotteessa on virhe, ja se tarkoitti kuljettajapulaa, tai sitten huollossa on ongelmia, jolloin käyttöaste jää liian alhaiseksi.
Kyllä kyse oli nimenomaan kalustopulasta. Joskus ennakoimattomia vikoja kasaantuu eikä kaikkia millään ehditä korjaamaan ajoissa. Pahimmillaan voi sitten käydä niin, ettei junia riitä kaikkiin vuoroihin.
Siis ei huollot ole kasaantuneet vaan rikkoutuneet junat.Eikö tuollaisesta voi jo määrätä sanktioita, jos noin pahasti kasaantuu huollot?
Eikö tuollaisesta voi jo määrätä sanktioita, jos noin pahasti kasaantuu huollot?
Tarkoittaa että radalla on luvallisia henkilöitä esim. TyömiehiäJa tässä muutaman viikon sisään (tarkkaa päivämäärää tai aikaa ei enää muistissa) eräänä aamuna Matinkylän metroaseman "lähtöraiteella" tavallisen opastimen alla vilkkui sinertävä opastevalo, mitä se tarkoittaa?
Siinä oli yksi juna myöhässä sen verran sopivasti muihin juniin nähden, että valitsin junan kääntöpaikaksi Matinkylän 2-laiturin; ei ajettu turhaan kääntöraiteella. Kuljettajan vaihtaessa ajopäätä ehti seuraavaksi saapuva juna ajaa Matinkylän 1-laituriin, edistävänä tekijänä SN60-vaihteet Matinkylän itäpuolella.Metrojuna saapuikin Matinkylässä tänään klo 14.31 sille raiteelle, jolta metrojunat yleensä lähtevät idän suuntaan. Toisella laiturilla, jolle metrojunat yleensä saapuvat idän suunnasta tullessa, oli metrojuna odottamassa lähtöä. Mikähän lie.
Tarkoittaa että radalla on luvallisia henkilöitä esim. Työmiehiä
Onko joku syy miksi pitäisi saada kuulutus junan saapumisesta 1-laituriin? Siis junassa sisällä.Tänäänkin metrojuna ajoi "lähtölaituriin" (en muista, mihin aikaan), tällä kertaa asiasta kuitenkin kuulutettiin.
Opastimella annetaan (valo)opasteita. Pääopastin, jep. Työvilkulla ei ole tarkkaa paikkaa; se voi olla millä puolella tahansa suhteessa pääopastimeen. Alla on selostus työvilkusta metron toimintaohjeista.Pakko korjata sen verran, kun tänään katselin tarkemmin, että kys. opaste on "pääopasteen" (korjatkaa, jos termit menee päin honkia) oikealla puolella, muistin siis sijainnin väärin.
Onko joku syy miksi pitäisi saada kuulutus junan saapumisesta 1-laituriin? Siis junassa sisällä.