Norjassa ei sotien aikana ollut Suomen kaltaista pulaa mieskuljettajista, joten siksi naisia ei päästetty Helsingin tapaan "kahvimyllyn" ääreen Norjan trikke-kaupungeissa. Siten Tale lienee oikeasti Bergenin ensimmäinen ei-mies-ratikkakuski. Heräsi muuten kysymys Turusta ja Viipurista. Saivatko naiset ajaa näissäkin kaupungeissa ratikoita sodan aikana vai oliko naiskuljettajuus puhtaasti Helsingin sota-aikojen yksinoikeus?
Mielenkiintoista tuon em. artikkelin suhteen on se, että Bergens Tidenden toimittaja kirjoittaa trikkenistä. Trikken on/oli puhtaasti Oslon (ja Drammenin) asukkaiden nimitys sähköisistä joukkokulkimista. Oslossa trikken tarkoitti ratikkaa ja Drammenissa johdinautoa. Bergenissä ja Trondheimissä ratikka oli sporvogn.
Piirka