Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tässä olennainen huomio joka ei otsikossa selviä, väkeä ei olla vähentämässä vaan organisaation päällekkäisyyksiä vähennetään Koiviston Auton sisällä fuusioimalla Onnibusin kuljettajat Koiviston auton muihin tytäryhtiöihin.
Yhtiön mukaan neuvotteluilla ei tavoitella suoria kustannussäästöjä eikä henkilöstövähennyksiä.
Sen sijaan muutosneuvotteluilla pyritään karsimaan päällekkäisyyksiä. Onnibusin omistaa Koiviston Auto, ja sen linja-autoja kuljettavat sekä Onnibuisin omat että Koiviston Auto -konsernin sisaryhtiöiden kuljettajat.
Minun mielestä ihan järkevä veto, samalla voisivat katsoa myös tuota liikennekenttää kuntoon että tarvitseeko välttämättä esimerkiksi Helsingistä Turkuun lähteä useampia Mega vuoroja lähes perätysten -> 18:15, 18:40, 19:15 jne... Varmasti noissa vuoroissa on karsimisen varaa joka osa alueella..Tässä olennainen huomio joka ei otsikossa selviä, väkeä ei olla vähentämässä vaan organisaation päällekkäisyyksiä vähennetään Koiviston Auton sisällä fuusioimalla Onnibusin kuljettajat Koiviston auton muihin tytäryhtiöihin.
Tehostamista varmasti löytyisi monelta yhteysväliltä ja miksei Helsinki-Turku-väliltäkin. Mutta nuo esimerkkinä tuomasi vuorot eivät kulje perätysten - se on vain sitä Etelä-Suomen tiheää joukkoliikennettä.Minun mielestä ihan järkevä veto, samalla voisivat katsoa myös tuota liikennekenttää kuntoon että tarvitseeko välttämättä esimerkiksi Helsingistä Turkuun lähteä useampia Mega vuoroja lähes perätysten -> 18:15, 18:40, 19:15 jne... Varmasti noissa vuoroissa on karsimisen varaa joka osa alueella..
Sellainen on jo 5 x päivässä kun M100 Turkuun palvelee sitä pysäkkiä.Porvoo-Meilahti olisi varmaan suosittu koska siitä Pasilan kautta ja vielä läntiset linjat Mannerheimintiellä....
aa ok, en tiennyt, en käytä yhtiötä.Sellainen on jo 5 x päivässä kun M100 Turkuun palvelee sitä pysäkkiä.
Matkustava yleisö vastustaa sitä muutosta ehkä eniten, reitin varrella paljon vaihtoyhteyksiä.Pasilan yhteyden Helsingin pään hidastuminen taitaa korvautua moottoritien tuomalla nopeutuksella. Varmasti mukava Porvoolaisille päästä myös Itä-Helsinkiin, mutta Söderkullasta Pasilaan kulkeminen vaikeutuu merkittävästi. En tiedä minkälaisia HSL:n maksamat matkustajakohtaiset korvaukset ovat, mutta eivät näköjään tarpeeksi.
Tarkoitus alunperin oli ajaa kolmea eri linjaa 30 min välein ruuhka-aikana Porvoo-Kamppi tai Porvoo-Pasila.Jos noita linjoja ei ole ruuhka-ajan ulkopuolella mahdollista ajaa kuin 60 minuutin välein, kuten käsitin tuosta postauksesta (Itäkaista-ryhmä), voisi olla järkevämpää pitäytyä kahdessa 30 minuutin välein kulkevassa linjassa. Jos taas tarkoitus on ajaa kutakin linjaa 30 minuutin välein arkipäivisin ja 60 minuuttia koski viikonloppua, olisiko silti parempi ajaa toista linjaa 15 minuutin välein ja toista 30 minuutin välein? Eli resursseja on sen verran niukasti, että kummassakin tapauksessa niitä ei kannata jakaa kolmelle linjalle.
Aikaisemmin linjaston suunnittelua on vaikeuttanut se, että jos bussi kulkee Itäkeskuksen ja Söderkullan välillä, HSL ei suostu tekemään linjalle U-sopimusta, koska se on liian päällekkäinen niin ikään tuota väliä kulkevien HSL:n omien linjojen 841–844 kanssa. Harmi, jos näin on vieläkin, koska linja Kamppi–Nordenskiöldinkatu–Pasila–Itäkeskus– Söderkulla–Porvoo voisi muuten olla hyvä.
Ja sitten kun tälle linjalle lähdetään niin häviää viimeiset matkustajat 848:lta (tai mikä ikinä uusi numero tulee olemaan). Äkkiä alkaa ma-la 20min välein menevä 841-844 yhteys Itäkeskuksen kautta houkuttelemaan tai oma auto.ja yksi hitaampi yhteys Porvoo-Sipoo-Kamppi 60 min vuorovälillä.
Mahtaakohan kyseisestä yhteydestä edes tulla U-linjaa? Jos ei, niin eiköhän viimeistään se karkota aivan viimeisetkin matkustajat, tuskin kukaan alkaa erillisestä lipusta maksamaan kun HSL-lipullakin pääsisi.Ja sitten kun tälle linjalle lähdetään niin häviää viimeiset matkustajat 848:lta (tai mikä ikinä uusi numero tulee olemaan). Äkkiä alkaa ma-la 20min välein menevä 841-844 yhteys Itäkeskuksen kautta houkuttelemaan tai oma auto.
Todennäköisemmin varmaan auton kyytiin, jos matka-aika pitenee vartilla, matkalle tulee vaihto, ja matkustusmukavuus huononee. Sielläpäin taitaa kuitenkin olla auto(-ja) melkein jokaisella taloudella.Ja sitten kun tälle linjalle lähdetään niin häviää viimeiset matkustajat 848:lta (tai mikä ikinä uusi numero tulee olemaan). Äkkiä alkaa ma-la 20min välein menevä 841-844 yhteys Itäkeskuksen kautta houkuttelemaan tai oma auto.