Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Enpäs ollut huomannutkaan, että avoimessa datassa lojuu myös bussien rekkarit – vaikka niin varmaan on ollut jo aika pitkään.
Näytä liitetiedosto 10432
Joskus testailin rajapintaa vasten omaa projektia varten, tuo kuva on Timey -nimisestä sovelluksesta. Ei erityisen käytettävä, mutta siinä näytti olevan tuo näkyvillä, enkä aiemmin ole sen koommin noteerannut kun ei ole ollut tarvettaMistäs seuraat OSL:n avointa dataa?
Kiitos! Olen pitkään etsinyt tämänkaltaista sovellusta joka tukee myös iOS:ta kun en digitransitin UI:sta hirveästi pidä.Joskus testailin rajapintaa vasten omaa projektia varten, tuo kuva on Timey -nimisestä sovelluksesta. Ei erityisen käytettävä, mutta siinä näytti olevan tuo näkyvillä, enkä aiemmin ole sen koommin noteerannut kun ei ole ollut tarvetta
Sinänsähän tuo on standardinmukaista dataa, mutta usein jätetään näyttämättä sovelluksissa, koska harvemmin sillä käyttäjä mitään tekee.
Onhan noita vaikka kuinka, ainakin Transporter, Reittiopas, Stoppi, Nysset Nyt, sekä klassikko ReittiGPS ekana tuli mieleen.Kiitos! Olen pitkään etsinyt tämänkaltaista sovellusta joka tukee myös iOS:ta kun en digitransitin UI:sta hirveästi pidä.
Jos ymmärsin oikein niin ruuhkassa, kun matkustajia on eniten, 2X kulkee vielä näiden lisäksi kokonaan uutena linjana 20 minuutin vuorovälillä. Toisin sanoen kapasiteetin pitäisi säilyä nykyisessä 15 bussissa tunnissa ruuhka-aikana (ks. taulukko). En tiedä tarpeeksi Oulun liikennevirroista, että osaisin sanoa suuntautuuko kapasiteetti nyt paremmin vai huonommin sinne, missä on matkustajia, mutta linjojen kokonaiskapasiteetin ei ainakaan pitäisi laskea.Mainittakoon se, että linjoja 1, 2, 3 ja 5 esitetään ajettavan talviarkisin ainoastaan 20 min vurovälillä nykyisen 15 min sijasta jota linjoja 1-3 ajetaan. Varsin harmillista, että näitä vuorovälejä nyt harvennetaan säästöpaineiden vuoksi, vaikkakin matkustajia linjoilla on riittänyt hyvin.
Linja | Nykyinen vuoromäärä | Tuleva vuoromäärä |
1 | 4 per tunti | 3 per tunti |
2 | 4 per tunti | 3 per tunti |
2X | 3 per tunti | |
3 | 4 per tunti | 3 per tunti |
5 | 3 per tunti | 3 per tunti |
yhteensä | 15 | 15 |
2X ohittaa mm. yliopiston (linjat 1, 2, 3, 5) sekä Kaijonharjun (1, 2, 5), Kaukovainion (1, 2) ja Hiirosen (1, 2) lähiöt eli kyseessä on heikennys isolle osalle linjan 2 käyttäjistä. Tuossa on kuitenkin se hyvä puoli, että linja 2 ei ruuhkautuisi niistä ihmisistä, jotka matkustavat pitkän matkan Metsokankaalta tai Ritaharjusta keskustaan. Ainoa ongelma on vain, että varsinkin yliopistolle menee paljon matkustajia. Voisi olettaa, että vaikka osa matkustajista siirtyy linjalle 2X, muilla linjoilla vähenevät vuorot eivät ainakaan vähennä ruuhkabussissa seisovien määrää.Jos ymmärsin oikein niin ruuhkassa, kun matkustajia on eniten, 2X kulkee vielä näiden lisäksi kokonaan uutena linjana 20 minuutin vuorovälillä. Toisin sanoen kapasiteetin pitäisi säilyä nykyisessä 15 bussissa tunnissa ruuhka-aikana (ks. taulukko). En tiedä tarpeeksi Oulun liikennevirroista, että osaisin sanoa suuntautuuko kapasiteetti nyt paremmin vai huonommin sinne, missä on matkustajia, mutta linjojen kokonaiskapasiteetin ei ainakaan pitäisi laskea.
Linja Nykyinen vuoromäärä Tuleva vuoromäärä 1 4 per tunti 3 per tunti 2 4 per tunti 3 per tunti 2X 3 per tunti 3 4 per tunti 3 per tunti 5 3 per tunti 3 per tunti yhteensä 15 15