Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,209
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
HS kertoo verkossa, että pääkaupunkiseutu harkitsee alueellista raitiotieverkkoa.
HS kertoo verkossa, että pääkaupunkiseutu harkitsee alueellista raitiotieverkkoa.
Vai onko verkko koko laajuudesssaan niin karkea ehdotus, että se etsii vielä muotoaan?
Esim. Jokeri II:sta on todettu Keskuspuiston tunnelin hankesuunnitelmassa, että linjan liikennöinti busseilla tulee olemaan tarkoituksenmukaista vähintään useita vuosikymmeniä.
Eihän tuota verkkoa ole edes ehdottanut mikään virallinen taho, vaan Hesarin toimittaja on vaan kerännyt eri vaiheissa olevia raitiotiehankkeita ja -ideoita kasaan ja päättänyt nimittää niitä verkoksi. Kuten Nakkiputka totesi, kyseessä on vain vanhojen suunnitelmien tuominen esiin uudessa paketissa.
Ja tuostakin paketista puuttuu esim. Suurpellon ratikka kokonaan (ainakin kartassa linja kulkee Kehä II:a) vaikka sen toteutuminen varmasti on todennäköisempää kuin jonkun omituisen Kivenlahti-Kauklahti -ratikan.
Esitetyssä verkossa on sitten hankkeita, jotka ovat aivan eri asteella toteutumisen suhteen. Jätkäsaaren ja Kalasataman ratikoiden tulo on lähes varmaa ja ne ovat laajennus Helsingin nykyiseen ratikkkaverkkoon, eivät osa jotakin uutta seudullista verkkoa. Sama koskee Laajasalon ratikkaa, sen toteutuminen vain ei ole yhtä varmaa.
Miksi Laajasalon ratikan toteutuminen ei ole mielestäsi yhtä varmaa kuin Kalasataman? Ensimmäisestä on olemassa kahden lautakunnan päätökset siitä, että kh:n pitäisi teettää hankesuunnitelma. Jälkimmäisen hankesuunnitelmasta ei ole tietoakaan.
Helsingin Sanomat sanoi:Vantaan kaupunkisuunnittelujohtajan Jukka Kullbergin ja Espoon yleiskaavapäällikön Harri Hietasen mukaan aikataulua näille suunnitelmille ei ole.
Elmo on minusta periaatteessa oikeassa, mutta oma näkemykseni asioista on optimistisempi, koska ehkä asemani vuoksi näen vähän muuta.Miksi Laajasalon ratikan toteutuminen ei ole mielestäsi yhtä varmaa kuin Kalasataman?
Hyvä havainto. Toisaalta tuollainen lehtijuttu on tietenkin suurpiirteinen, eikä siinä oikeastaan puhuttukaan mitään siitä, koska jotain tehdään.Silmäilin tuossa Helsingin talousarvioita 2009 ... Tämä jo todistaa HS:n jutun johtavan täysin harhaan.