Vs: Paras bussimalli HSL-Alueella 2016
Tarkoitat kaiketi etumatalaa.
Joo, totta. Ei sentään Carrus City M-tyyppistä.
---------- Viestit yhdistetty klo 02:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 02:16 ----------
Jos kaikista autoista pitää ottaa hyvät ja huonot puolet huomioon, niin päädyn parhaan bussin vastauksessani OmniExpress 320 LE:hen, ja Cumminsin koneella oleva vie näistä kahdesta moottorivaihtoehdosta.
Kuljettajan ergonomia on minunkokoiselle (172cm, laiha) ihmiselle kuin tehty.
+ Ratin saa syliin, penkkiin saa hyvän asennon, samaan aikaan kun kaikki toiminnot ovat lähellä
+ Peileistä ja kuolleet kulmat näkee loistavasti (myös turvaohjaamon pleksi on suunniteltu fiksusti)
+ Ovet ovat nopeat
+ Auto kiihtyy ripeästi ja tasaisesti, tasainen ajettava sekä kulutus on alhainen vrt. esim Volvoon
+ Tilava ja avara sisältä (paitsi ohjaamosta, minua ei tosin haittaa)
Miinukset,
- Lahtelaisena ominaisuutena näissäkin kolina ja räminä, +60km/h vauhdissa oven tiivisteet päästävät läpi ilmaa, järkyttävä suhina (Åbergin autossa en pistänyt niinkään merkille, Nobinan autoissa oli järkyttävää kuunneltavaa pitkinä työpäivinä)
- Ajovalot ovat menneet mielestäni huonompaan suuntaan, "tuikku" on hyvä termi näille, iso huononnus Scalasta. (Xenonit tai ledit voisivat parantaa asiaa)
- Ajaton design ulkopuolelta, uutenakin jo 7 vuotta vanha. Interlinkin facelift voisi sopia tähän.
Kyllähän näitä plussia ja miinuksia löytyy, jos alkaa oikein miettimään, mutta tässä tiivistettynä muutamat.