- Liittynyt
- 24 Tammikuu 2007
- Viestit
- 279
Onko järkevänpää hankkia pienten kaupunkien/maaseudun liikenteeseen:
1. Käytettyä korkealattiakalustoa
2. Käytettyä matalalattiakalustoa
Tarkoitan noin 10.000-20.000 asukkaan kuntia, joissa on myös sellaisia vuoroja joissa ei kulje ollenkaan rahtia.
Korkealattiakaluston puolesta puhuu käytettävyys tarvittaessa muillakin linjoilla kun taas matalattiakalusto parantaisi palvelutasoa mm.lapsi perheiden osalta (lastenvaunut) ja helpottaisi iäkkäämpien ja liikuntarajoitteisten ihmisten joukkoliikenteenkäyttöä.
Hankinnan järkevyys riippuu myös yrityksen koosta:
Parin linja-auton yrityksen tuskin on järkevää ostaa matalalattiasia, mutta jo 5 linja-auton yrityksen kohdalla tilanne voi olla toinen riippuen tilausajojen ja linjojen suhteesta.
1. Käytettyä korkealattiakalustoa
2. Käytettyä matalalattiakalustoa
Tarkoitan noin 10.000-20.000 asukkaan kuntia, joissa on myös sellaisia vuoroja joissa ei kulje ollenkaan rahtia.
Korkealattiakaluston puolesta puhuu käytettävyys tarvittaessa muillakin linjoilla kun taas matalattiakalusto parantaisi palvelutasoa mm.lapsi perheiden osalta (lastenvaunut) ja helpottaisi iäkkäämpien ja liikuntarajoitteisten ihmisten joukkoliikenteenkäyttöä.
Hankinnan järkevyys riippuu myös yrityksen koosta:
Parin linja-auton yrityksen tuskin on järkevää ostaa matalalattiasia, mutta jo 5 linja-auton yrityksen kohdalla tilanne voi olla toinen riippuen tilausajojen ja linjojen suhteesta.