Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
4.2. nelosella iltaruuhkassa jokin pitkä-Manne.
Mutta kuinka yleistä on, että kuljettaja käy itse taittelemassa sivupeiliä sisään. Hommasta ei oikein näyttänyt tulevan mitään, mitä tilannetta itse liiikennevaloissa seisoessani seurailin ja sinne se jäi turaamaan sen kanssa kun jatkoin matkaa..
Harvinaista se on, kuljettaja kun on korvausvelvollinen, jos särkee jotain. Omaisuuden suoja on siksi kova, vaikka omistaja itse kohtelisi omaisuuttaan niin huolimattomasti, että jättää sen ratikkakiskoille.
1.2.: iltapäivällä MLNRVI HKL 63 Vallilan ratapihalla. Sisällä näkyi olevan "ylimääräistä" piuhaa.
Onkohan vaunu ollut jo linjaliikenteessä viikolla 5, kuten aiemmin ilmoitettiin.
Kuski en ole enkä ollut.Muistuivat pikkupoikavuodet 1950-luvulta mieleen. Silloin vaihteen kääntäminen tapahtui ajolangassa yläpuolella olevan kytkimen avulla. Kytkin oli samantapainen kuin - jaa, mitä nämä ovatkaan viralliselta nimeltään: jaksoerottimia tms. Kun vaihteen kieli oli väärässä asennossa, kuski laittoi ajokytkimeen sen verran vetoa, että syntyi virtapiiri ajolangasta ratikan rungon ja kiskojen kautta maihin. Jos homma meni pieleen, kuski pysäytti, käänsi jonkun eteen-taakse-vivun nolla-asentoon ja kävi taukojumpalla sen rautatangon kanssa. Jos taas vaihde oli valmiiksi oikeassa asennossa, paras tapa saada se pysymään siinä oli vetäistä narusta virroitin alas tuon kytkimen ohituksen ajaksi.